Publicado en Día de..., Quesos

Día Mundial del Quesu

Güei celébrase’l Día mundial del Quesu, dende Asturies, mancha quesera por excelencia, deseyamos que compartáis con nós esti día “pon un cachu de Quesu na to mesa”🧀🐂🐑🐏 Precisamos que nos conozas, que nos valores y qu’esfrutes de los nuesos quesos. Date un homenaxe🧀🎊 y afaya el patrimoniu queseru d’Asturies. El quesu, un manxar con cantidá de variedaes en tol mundu. De vaca, cabra, oveya, la to escueyes el que más te guste, tienru, curáu, y con qué quies entemecer.

Veamos dalgunes de los intereses d’esti alimentu. Una de los intereses ye qu’haya un día dedicáu a él, celébrase yá en tol mundu y en munchos países les celebraciones allargar mientres dellos díes.

¿Cuál ye’l quesu más antiguo? Al paecer, el quesu más antiguo tien nada menos que 7.200 años. Foi afayáu por unos científicos de la Universidá de Pensilvania (EEUU) onde atoparon evidencies tocantes a la producción de quesu blando y yogur na mariña de Dalmacia, Croacia.

Variedaes. Nel mundu hai de 2.000 variedaes de quesu y podemos atopar en prácticamente tolos países. N’España esfrutamos d’una variedá de más de 200 de diverses denominaciones d’orixe protexida, una distinción que los fai realmente destacaos y perricos.

¿Cuál ye’l quesu más caro del mundu? Tratar del Apolaza qu’atopamos nos Balcanes y realízase a partir d’una lleche de pollina daqué especial. Para llograr un quilu d’esti quesu precísense 25 llitros de lleche y el so preciu puede llegar a nada menos que 1.000 euros per quilu. ¡Quién pudiera probalo!

Una llarga celebración Nel día mundial del quesu 2021, destacamos qu’esta celebración tien datos interesaos. Anque en dellos llugares celebrar regalando porciones o bien con descuentos en pastes o pizzas, n’Estaos Xuníos la cosa ye distinta.

Tal importante ye la so celebración que nun quieren un solu día si non una selmana entera. Y nun coincide con marzu, si non que la celebren la última selmana de mes de xunu.

De restoranes: el de mayor quesos del mundu. Si lo que quies ye un llugar onde atopar variedá de quesos, entós puedes dir a Narbona, Francia, una y bones el restorán -yos Grands Buffets tien más de 111 quesos de distintes rexones del mundu. Gracies a ello, ta nel Guinness World Records, proclamáu pola mayor colección de quesos del mundu nun restorán». Hai 500 quilos de quesu instalaos acaldía para poder tomalos.

En cantidá de recetes. Esti manxar forma parte de la vida de munchos platos, porque lo añedir onde queramos para dar más sabor. En pastes, na pizza, n’ensalaes, acompañando una carne, para gratinar, en tartes como postre y hasta para faer fondues.


 



 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *