- Fuente: LNE / Lucía Rodríguez / Fuente: Mi Gijón /
El colectivu LGTBI+ reclama dende Llanera «redolaes segures» nos centros educativos
«Hai munchos alumnos, sobremanera de Secundaria, que precisen que se-yos escuche»
Visibilizar, sofitar, escuchar y crear una redolada segura nos centros educativos. Este ye unu de los grandes oxetivos qu’escuerre la Rede Educativa d’Apoyo LGTBI+ d’Asturies, que nació fai apenes un añu pa coeducar na igualdá y la diversidá en tolos niveles. Los responsables d’esta asociación fueron los encargaos d’entamar en Llanera una xornada socioeducativa d’atención y sofitu al colectivu que tuvo llugar mientres tol día d’ayeri na Escuela de Música de Posada.
Pilar Quirós, vicecoordinadora de la rede, esplicó que «la celebración d’estes xornada naz d’un proyectu denomináu Arcoiris, col qu’intentamos crear un protocolu d’actuación por que el alumnáu tenga un llugar d’alcuentru onde se-y sofite, escúchese-y y que sía seguru». «Dende’l colectivu dimos cuenta de que nun esistía un marcu organizativo común que diera respuesta a les necesidaes reales de les persones LGTBI+ nos centros educativos», añedió Quirós.
N’esa tesitura surdió la necesidá de xuninos pa sofitanos, cooperar y collaborar en acciones coordinaes y conxuntes», detalló Quirós, antes d’asegurar que «hai numberosos alumnos, sobremanera na etapa de Secundaria, que precisen que se-yos escuche y entá queda enforma por faer».
Isabel Lobo perteneciente a la Rede Educativa y profesora de Primaria, destacó que «los profesores somos los primeros influencers. En munches ocasiones, l’alumnáu nun tien con quién falar. Fálta-yos sofitu». «Tomamos tamién l’atención al profesoráu que, en determinaos momentos, puede llegar a sentir coaccionáu, y tamién a les families», indicó Lobo.
«Diversidá»
Nesta primeres xornada hubo delles meses constituyíes por toles persones implicaes nel ámbitu educativu. «Independientemente de que sían heteros, lesbianes o trans, porque lo importante ye’l respetu y l’educación na diversidá», sorrayaron los organizadores.
Asina, a lo llargo de la mañana, los docentes falaron sobre los retos, les necesidaes y sofitos necesarios, ente que les families compartieron esperiencies nes que demanden «respetu y tolerancia cero ante la LGTBIfobia».
Mientres la tarde, una mesa d’alumnáu trató’l proyectu *Arcoiris que, anguaño, ta instauráu nun institutu de Xixón. «Esperamos que llueu se pueda ampliar a munchos más centros educativos de toa Asturies», sorrayó la organización.
Amás, dientro de la programación, l’artista Elena Menéndez encargose de pintar en directu varios llenzos que se puyen pa llograr un soporte económicu qu’ayude a l’asociación a llevar el so mensaxe a cada vez más persones de la comunidá educativa.
La cita va tener llugar na Escuela de Música, y cuenta cola collaboración de la Dirección Xeneral de Mocedá, Diversidá Sexual y Derechos LGTBI del Principáu d’Asturies
Subvencionada por el Principado de Asturias
Dirección General de Juventud, Diversidad Sexual y Derechos LGTBINuestro agradecimiento a la colaboración
especial por ceder el espacio para la Jornada:
- Mesa Experiencias profesorado:
«La doble realidad: el profesorado y el alumnado LGTBI+.
Retos, necesidades y apoyos». - Mesa Experiencias familias:
«Las familias queremos respeto y tolerancia cero a la LGTBfobia» - Ponencia:
«Biología, biologicismos, sexo e identidad de género. Destapando bulos». - Mesa Experiencias alumnado:
Proyecto Arcoiris en el IES nº 1 de Gijón - JORNADA 2023
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Al igual que en otras provincias existen profesores trabajando altruistamente y conjuntamente por el bienestar del alumnado LGTBI, en Asturias también.






