«Si esperamos más nun van tar nel so puntu»
«El ciclu ta alteriáu, casa vegada vienen antes»
La Feria de los Figos de Rozaes, en Villaviciosa, celébrase esti domingu con un adelantu de dos selmanes sobro’l calendariu habitual, daqué que dende la organización achácalo al cambéu climáticu, qu’alterió’l ciclu de maduración del frutu. «Los figos cada vez vienen más adelantraos y son bien delicaos. Si esperamos más, pueden nun tar nel so meyor momentu pa la feria», esplica Eva Solares, secretaria de l’Asociación de Vecinos de Rozaes, entidá encargada de la puesta en marcha del eventu. La decisión d’adelantrar la feria respuende al deséu de «ufiertar un productu calidable» y «garantizar que los figos tean en óptimes condiciones».
- Fonte: LNE /
La xornada va tar apinada d’actividaes y va cuntar con un total de 25 puestos distribuyíos na zona frente al emblemáticu chigre Casa Eladia, llugar vencíu polos propietarios pa esta celebración. Los asistentes van poder esfrutar d’una amplia variedá de productos de la güerta, confitures y dulces, toos ellos ellaboraos con productores locales. Ente les novedaes más esperaes d’anguaño destaca un productu bien especial, la casadiella con confitura de figu, una versión innovadora del tradicional postre asturianu que promete sosprender a los más llambionos. «Ye’l primer añu que faemos esta casadiella y queríamos da-y un toque únicu cola confitura de figos.
La feria tamién va cuntar con otros productos rellacionaos colos figos, como mermelaes, figos n’almíbar y bizcochuelos, dalgunos d’ellos preparaos por vecinos y productores de la zona. Amás, l’Asociación de Vecinos de Rozaes va tener el so propiu puestu, onde van ufiertar el so popular «tortu figuero», una receta que combina tortos de maíz con picadiellu, quesu azul y confitura de figu. Al pie de esti clásicu de la cita, los asistentes tamién van poder tastiar empanaes, tortielles y pinchos de quesu cabrales con pan de maíz, ente otres delicies.
Unu de los grandes curiosos de la feria va ser l’amuesa de sidra duce, que se va ellaborar en directu. Un vecín de Villaviciosa dexa añalmente a l’asociación el so pequeñu llagar, y aquellos que lo deseyen van poder participar na mayanza para, amás d’esfrutar de la sidra, poder formar parte del procesu d’ellaboración de la mesma. La cita va cuntar cola animación de la Banda de Gaites de Villaviciosa El Gaiteru, que se va encargar de poner el toque musical a la xornada.
Pa quien deseyen esfrutar de daqué más que la gastronomía, la feria ufierta la posibilidá de visitar l’antigua escuela, y tamién los molinos de Rozaes. En funcionamientu dende va sieglos y formando parte del heriedu de delles families locales, van abrir les sos puertes al públicu mientres la feria. Estos molinos restauraos polos sos actuales propietarios pertenecieron nel so día a la casona de La Cueva y son testigos d’una rica hestoria.
Los molinos fueron clave na producción fariñera de la zona y dalgunos d’ellos inclusive llegaron a xenerar eletricidá nes décades de los 40 y 50 del sieglu pasáu. Precisamente n’unu d’ellos atopábase ayeri José Manuel Costales al pie de la so madre, Maruxa Paraja, moliendo la farina de maíz necesaria pa preparar los tortos pa la fiesta.
L’agua, tres les intenses agües de la nueche, baxa con fuerza, lo que fai posible que’l molín trabaye a xeitu por que la farina tea a puntu y nes meyores condiciones pal domingu. La visita a los molinos ye una oportunidá única pa conocer de cerca cómo se calteníen estes infraestructures y cómo inda güei siguen en funcionamientu. «Va años la xente inclusive dormía equí, por eso hai hasta una pequena cocina dientro».
Cola feria empezando en redol a los once de la mañana y estendiéndose a lo llargo de la xornada, los organizadores previeron zones d’aparcamientu cercanes pa facilitar l’accesu a los visitantes en finques cercanes.
