Un xigante de sal’ provocó la estinción de gran parte de la biodiversidá mediterránea fai más de 5 millones d’años. Un estudiu internacional, con participación del CSIC, amuesa cómo l’aislamientu xeolóxicu del mar Mediterráneu mientres el Miocenu dio llugar a una acumuladura de sal que provocó una grave crisis ecolóxica.
Casi’l 67 % de les especies marines nel mar Mediterráneu dempués de la crisis yeren distintes a les qu’esistíen antes de la mesma. Solo 86 de les 779 especies reinales (documentadáes puramente nel Mediterráneu antes de la crisis) sobrevivieron al enorme cambéu nes condiciones de vida tres la separación del Atlánticu.
Los movimientos de la litosfera (la capa más sólida y superficial de la Tierra) a lo llargo de la hestoria llevaron repetidamente al aislamientu de mares rexonales del océanu mundial y a l’acumuladura masiva de depósitos salinos, dando llugar al fenómenu conocíu como ‘xigantes de sal’. Los xeólogos y xeólogues atoparon xigantes de sal de miles de kilómetros cúbicos n’Europa, Australia, Siberia, Oriente Mediu y otres rexones.
El mar Mediterráneu sufrió fai 6 millones d’años una crisis de salín que llevó a la evaporación d’un millón de metros cúbicos d’agua, lo que provocó’l so aislamientu con respectu al océanu Atlánticu y la creación de montes o “grandes xigantes” de sal qu’ocupaben kilómetros de distancia.
La restricción de los estrechos ente’l Mediterráneu y l’Atlánticu resultó en fluctuaciones abruptes de salín y temperatura, amás d’alteriar les rutes de migración de los organismos marinos, el fluxu de bárabos y plancton, y alterió procesos centrales del ecosistema.