Publicado en Curiosidaes

La ciencia tien una nueva teoría sobro l’orixe del besu

La ciencia tien una nueva teoría sobro l’orixe del besu: un ritual de llimpieza ente primates. Un estudiu suxure que l’actu humanu de besase ye consecuencia del acicalamiento, nel que los grandes simios utilicen la succión de los llabios pa llimpiar la pelame de los sos familiares y amigos.

Un nuevu estudiu publicáu en  Evolutionary Anthropology  asegura que toos tienen el mesmu orixe: una práctica d’acicalamiento nel que chimpancés y otros grandes simios revisen la pelame de los sos compañeros colos deos y usen los llabios para quitar la suciedá. Los humanos, propón la investigación, heredamos una muerte d’ese ritual.

Cómo’l besu pasó de ser un xestu fraternu ya hixénicu ente primates a convertise n’unu de los mayores símbolos de comunión ente persones ye lo que vien estudiando dende va un tiempu Adriano R. Lameira, psicólogu evolutivu de la Universidá de Warwick (Reinu Uníu) y autor del artículu. El llaboratoriu que dirixe l’investigador encárgase de rastrexar los oríxenes evolutivos de les práctiques o característiques humanes más particulares, dende la danza hasta la imaxinación. El besu ye una d’elles. “Si lo pienses, ye xuna manera bastante rara de demostrar ciñu. Xuntamos los nuesos llabios y faemos unos xestos de succión que son aleatorios ya intuitivos”, esplica.

“Colos besos, la bona noticia ye que nun precisamos escoyer una sola esplicación”, asegura. Amás, nun son un capital puramente humanu. Kirshenbaum sorraya que “munchos otros animales amuesen comportamientos similares al besu que nun empezaron con nós”.

La carga cultural. La entruga que queda por responder ye cuánto d’esa reliquia primitiva que paez ser l’actu de besase, foi influyida y modificada pol desenvolvimientu cultural del ser humanu. Sheril Kirshenbaum, científica e investigadora estadounidense, cree que  “El besu ye un exemplu d’un comportamientu onde la naturaleza y la cultura compleméntense. Paez que tenemos un impulsu instintivu de conectar d’esta manera, pero la forma y l’interpretación d’un besu tán determinaes pola nuesa educación y esperiencies”, diz. Lameira ye más categóricu: “El besu ye acicalamiento con desenvolvimientu cultural”.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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