El Gobiernu d’Asturies da un nuevu impulsu a la educación n’igualdá y estiende el programa Coeducastur a 50 centros de Primaria. La vicepresidenta Gimena Llamedo considera prioritaria esta iniciativa, “que xune a les conseyeríes de Presidencia y Educación nun esfuerzu coordináu para avanzar nesta materia dende les edaes más tempranes”
La formación va desenvolvese de febreru a mayu y los colexos que lu rematen van poder recibir ayudes de mil euros para proyectos propios que tendrán de poner en marcha’l próximu cursu
La vicepresidenta del Principáu, Gimena Llamedo, y la conseyera d’Educación, Lydia Epina, presentaron güei los materiales específicos para’l desenvolvimientu d’esta iniciativa, cola que’l Principáu avanza nel oxetivu de prevenir la violencia sexista y combatir la desigualdá dende la escuela.
“Queremos que la coeducación sía muncho más qu’acciones puntuales; tien de convertise nuna exa vertebrador de la educación asturiana y esti cursu y los sos materiales constitúin un nuevu impulsu para llogralo”, destacó Llamedo.
Con una inversión de cien mil euros anguaño, la formación prevista nel programa va impartise de febreru a mayu, con una duración de 60 hores. El plazu d’inscripción yá ta abiertu y los materiales van tar disponibles de forma gratuita y online por que toos los colexos que lu deseyen puedan incorporalos a los sos proyectos educativos.
El cursu ta estructurado en nueve módulos qu’enceten dende los conceutos básicos de coeducación hasta la so integración en competencies clave (llingüística, dixital, matemática o ciudadana, ente otres).
Los centros que rematen esta formación van poder optar a ayudes de mil euros pa desenvolver proyectos propios, que van deber que tendrán d’enllantase nel cursu 2025-2026.
Paralelamente, va trabayase nel Sellu calidable d’excelencia coeducativa, una marca que se va crear pa los centros que cumplan xuna serie de requisitos y adquieran el compromisu de la promoción y caltenimientu de la igualdá. Ente otres condiciones, va valorase qu’incluyan esti conceutu de manera tresversal nel currículu de toles materies y n’el mesmu centru, qu’apliquen la perspectiva de xéneru a les cuestiones de convivencia escolar y a la prevención del acoso y la violencia contra muyeres y neñes, y que tresmitan la igualdá a tola comunidá educativa. Tamién se va tener en cuenta’l trabayu sobro les principales pilastres de la coeducación, tanto n’actividaes lectives como extraescolares y complementaries.
Coeducastur ye una pieza clave na estratexa d’igualdá del Gobiernu d’Asturies. “Ye un proyectu prioritariu, que xune a les conseyeríes de Presidencia y Educación nun esfuerzu coordináu por tresformar el sistema educativu y, con él, la sociedá asturiana. Constitúi xuna ferramienta de cambéu social pa erradicar les desigualdaes y garantizar un futuru llibre de violencies machistes”, valoró la vicepresidenta.
El programa foise estendiendo nos postreros trés años a aules de nueve colexos públicos de Primaria: CRA de L.lena, Montevil (Xixón), Marcelo Gago (Avilés), Regino Menéndez *Antuña (Llangréu), Versalles (Avilés), Gloria Rodríguez (Sotu’l Barcu), La Plaza (Teberga), Prieto Bárganos (Candamo) y Príncipe d’Asturies (Les Regueres). Tamién llegó a profesoráu de Secundaria de los institutos de La Fresneda (Siero), Carreño Miranda (Avilés), La Ería (Uviéu), Bernaldo de Quirós (Mieres) y Doña Jimena (Xixón), según del Centru Públicu d’Educación Básica Les Arenas (Cabrales). Nesti cursu ta introduciéndose tamién n’Infantil, na escuela de Proaza, y en Formación Profesional, nel centru integráu de FP d’Avilés. Amás, dende va trés años ta aplicándose, de forma pionera, nel centru d’educación especial San Cristóbal, d’Avilés.
Primer añu del Plan de Coeducación
La conseyera d’Educación, pela so parte, consideró “bien positivu” el primer añu d’implantación del Plan de Coeducación del Principáu, qu’aspira a “llograr la implicación de tola comunidá educativa, incluyíes les families; a estremar la coeducación de la polarización, a xenerar proyectos tresversales y duraderos y a pasar de la escuela mista a la escuela coeducativa”.
Amás, impartióse formación a los distintos axentes implicaos. Casi 700 docentes participaron nes distintes xornaes sobre coeducación, igualdá y violencia de xéneru. Tamién s’entamaron cursos destinaos a mediu centenar de miembros d’asesoríes de formación permanente y 25 integrantes del Serviciu d’Inspección Educativa.
Tocantes a los centros, llevaron a cabu una evaluación de diagnósticu, constituyeron les comisiones d’igualdá y nomaron a un docente coordinador, de la que trabayaron nos sos propios planes de coeducación.
