- Prinden CO2
- Producen osíxenu
- Sostienen la biodiversidá marina
Camperes marines saludables para un planeta sanu. En mayu de 2022, l’Asamblea Xeneral adoptó’l resolvimientu A/RES/76/265 que proclamaba’l 1 de marzu como Día Mundial de les Camperes Marines. El resolvimientu pon de relieve la urxente necesidá de crear conciencia y facilitar la toma de midíes para caltener les camperes marines con cuenta de contribuyir a la so salú y el so desenvolvimientu, yá que ameyorar los servicios y les funciones ecosistémicos ye crucial para la consecución de los Oxetivos de Desarrollo Sostenible (ODS).
Por qué son importantes les camperes marines. Les camperes marines son plantes con flores marines que s’atopen n’agües pocu fondes en numberosos rincones del planeta, dende los trópicos hasta’l círculu polar árticu. Formen estenses praderíes marines nes cualos desenvolviéronse hábitats complexos, altamente granibles y de gran riqueza biolóxica.
A pesar de qu’apenes cubren el 0,1% del fondu oceánicu, estes padreres marines apurren alimentu y abelugu a miles d’especies de pexes, caballinos de mar, tortúes…, amás d’apurrir sustentu a delles de les mayores pesquerías del mundu. Les camperes marines pueden ameyorar la calidá de l’agua al penerar, reciclar y almacenar nutrientes y contaminantes, y amenorgar la contaminación de los alimentos marinos.
Altamente eficientes como sumidorios de carbonu, pueden almacenar hasta’l 18 % del carbonu oceánico mundial, lo que les convierte n’una poderosa solución basada na naturaleza para faer frente a los efectos del cambéu climáticu. Como dexen amortiguar l’acidificación de los océanos, contribúin tamién a la resiliencia de los ecosistemes y les especies más vulnerables, como los petones de coral. Coles mesmes, actúen como primer llínea de defensa a lo llargo de les mariñes al amenorgar la enerxía de les foles, polo que protexen a les persones del creciente riesgu d’hinchentes y nubes.

