«Los monumentos son testigos mudos del grandor
y les traxedies que moldiaron el nuesu pasáu».
El 18 d’abril de cada añu celebra’l Día Internacional de los Monumentos y Sitios (DIMS), una iniciativa d’ICOMOS qu’empezó en 1982 coles mires de sensibilizar sobro la importancia del patrimoniu cultural y la necesidá de protexelo. Ye una fecha ideal para recordar l’importante llabor que tenemos de caltener el legáu cultural que llegó a les nueses manos y para sensibilizar y dar a conocer a tola población la riqueza que tien la humanidá tocantes a patrimonios históricos.
Esti vienres celébrase a nivel mundial el Día Internacional de los Monumentos y Sitios, una efeméride proclamada pola UNESCO en 1983, a propuesta del Conseyu Internacional de Monumentos y Sitios (ICOMOS), coles mires de sensibilizar sobro la importancia de caltener y protexer el patrimoniu cultural de la humanidá.
Dende la so primer edición oficial en 2001, esti día foi xuna plataforma clave pa destacar el valor históricu, artísticu y social de los monumentos y sitios patrimoniales. Cada 18 d’abril, ciudaes de too el mundu sumir a la conmemoración con una amplia axenda d’actividaes qu’inclúi visites empuestes, conferencies, esposiciones, talleres, y programes educativos abiertos a la comunidá.
Un llamáu a l’acción pol patrimoniu La conmemoración nació tres una conferencia celebrada en Túnez el 18 d’abril de 1982, onde espertos del ICOMOS aldericaron la necesidá urxente de crear conciencia sobro la fraxilidá del patrimoniu cultural frente a amenaces como l’abandonu, la urbanización desafranada, los desastres naturales y los conflictos armaos.
Un añu dempués, la 22ª Conferencia Xeneral de la UNESCO aprobó oficialmente la creación del Día Internacional, estableciendo esta fecha como un símbolu de reflexón y compromisu cola memoria colectiva y l’identidá cultural de los pueblos.
Cada añu, la celebración xira en redol a una tema específica. Anque’l lema de 2025 entá nun foi oficialmente anunciáu, años anteriores encetaron temátiques como “Patrimoniu y clima”, “Patrimoniu rural”, o “Pasaos complexos, futuros diversos”, sorrayando la diversidá del legáu cultural y los desafíos contemporaneos qu’enfrenta’l so preservación.
“Esti día non solo busca protexer piedres y estructures, sinón tamién les hestories, tradiciones y conocencies qu’habiten en cada sitiu patrimonial”, señaló nun comunicáu ICOMOS, qu’arrexunta a más de 10.000 espertos de 151 países.
