- FICHA CACHUCHO / 40 cms largo y 1,3 Kg pesu / ficha Ministeriu /
- Bancu de Danois: Wiki /
El Cachuchu, tamién conocíu como Bancu de Danois, ye unu monte submarín asitiada nel mar Cantábricu frente a les mariñes d’Asturies. Remanez dende les fondures del golfu de Vizcaya, a 4500 metros de fondura, hasta unos 500 metros de fondura. Tien unu llargor de 57 km y unu anchor de 17 km y tien una gran riqueza faunística y biolóxica. Por esti motivu foi protexíu col establecimientu de la primer reserva protexida puramente marina d’España, pos hasta entós solu parques como Doñana, Cabrera o les isles atlántiques de Galicia protexíen en parte territoriu marín.
- La declaración de El Cachuchu como AMP supunxo un finxu para’l caltenimientu del patrimoniu natural marín español. Espérase qu’esti espaciu protexíu sía’l primeru de toa una serie que constituya un sistema coherente, bien xestionáu y acorde cola nuesa rica biodiversidá marina y colos compromisos internacionales adquiríos per España que garantice’l so legáu a les xeneraciones futures.
- Atópase asitiáu al norte de la península Ibérica, nel mar Cantábricu, frente a la localidá asturiana de Ribesella y a una distancia de 65 km de la mariña nel llargor 5ºW. La superficie total del espaciu ye de 234.950,16 hectárees.
- Más de 680 especies sobro los sos fondos, siquier cinco d’elles descrites como nueves pa la ciencia
El Real Decreto 1629/2011, de 14 de noviembre, por el que se declara como Área Marina Protegida y como Zona Especial de Conservación el espacio marino de El Cachucho, y se aprueban las correspondientes medidas de conservación, culmina un largo camino para hacer efectiva la declaración de El Cachucho como la primera Área Marina Protegida (AMP) de España –de acuerdo con lo establecido en el artículo 32 de la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y de la Biodiversidad y en el artículo 27.1 de la Ley 41/2010, de 29 de diciembre, de protección del medio marino–.
Las campañas de investigación realizadas en la zona han mostrado la existencia de una gran riqueza biológica. Hasta la fecha se han identificado más de 680 especies sobre sus fondos, al menos cinco de ellas descritas como nuevas para la ciencia. Una de las causas de esta riqueza estriba en la estructura rocosa del
Banco, que permite el asentamiento de organismos fijos al fondo como corales, esponjas y gorgonias, lo que determina la existencia de un hábitat complejo muy favorable como refugio para multitud de otras especies.
Los estudios llevados a cabo en El Cachucho han confirmado la presencia de adultos reproductores de varias especies de interés comercial como la locha, el lirio, la cabra de altura y el cabracho de profundidad, muy abundantes en el Banco durante la época de puesta. Los hábitats presentes en esta zona son esenciales para las poblaciones de estas especies, y consecuentemente, imprescindibles para el mantenimiento de las pesquerías que se realizan en las zonas próximas de la plataforma del mar Cantábrico, convirtiendo a El Cachucho en una fuente o reserva de recursos pesqueros de enorme valor.
Virrei, el pexe desconocío a 60 euros el quilu Una ayalga gastronómica de los cordales submarinos del Atlánticu qu’hasta va unos años namá consumíen el pescadores de Galicia, Asturies o los Azores.
Perrei o palometa roxa, cachuchu

