Les Escuelines, tamién a la fuelga: «Ye una rede en precariu». En redol a 600 trabayadores siguen ensin certidumes llaborales» a menos de trés meses de qu’empiece’l proyectu autonómicu na etapa educativa de 0 a 3 años. LNE
La educación ta de pies. A la fuelga d’Infantil, Primaria y Secundaria, súmase-y agora la primer etapa educativa, la de 0 a 3 años, qu’entamó una xornada de fuelga para’l próximu miércoles, 11 de xunu, que va dir acompañada de dos movilizaciones frente a la conseyería d’Educación (a les 12.00 y a les 18.00 hores d’ese mesmu día). Faelo con una premisa clara: «Queremos una mesa de trabayu real para poder dar respuesta a toles trabayadores que, a falta de trés meses por qu’empiece a funcionar la rede Autonómica de Les Escuelines, entá nun saben cómo van desenvolver el so trabayu nin con qué condiciones», esplicaba esta mañana la vocera d’UXT, Laura Pérez.
Para entender tou esti conflictu habría que remontase al entamu de la cuestión. Hasta agora, les escueles Infantiles de 0 a 3 años dependíen de los Conceyos. Unos 600 trabayadores con distintes condiciones, contratos y sueldos en función del territoriu. Apocayá más de dos años, tres la llegada de Lydia Espona como conseyera d’Educación, puso en marcha una rede autonómica cola idea de «absorber» a toos esos centros municipales pasando la so titularidá y los sos trabayadores a manos del Principáu. Un proyectu que se va faer de forma gradiada: 22 Conceyos en septiembre, una cifra ensin especificar en xineru de 2026 y los restantes en septiembre de 2026.
«Tán empeñaos n’empezar en septiembre daqué que tendría de preparase con más tiempu», sostuvo Tania Alonso de CC.OO, de la que les trés organizaciones convocantes (CC.OO, UXT y CSIF), aseguraben que’l proyectu estrella de Lydia Espina ta «empuestu al fracasu».
