Publicado en Robots

Los robots d’Amazon remanen el futuru de la loxística

LNE

Los robots d’Amazon remanen el futuru de la loxística: entramos nel gran centru d’innovación n’Intelixencia Artificial de la compañía n’Italia. LA NUEVA ESPAÑA visita en Vercelli (Italia) el llaboratoriu d’innovación nel que la compañía desenvuelve avanzaes tecnoloxíes d’intelixencia artificial que preve aplicar en centros como’l que tien en Siero.

Robots dotaos de sentíu del tactu, sistemes intelixentes d’autoetiquetado eficiente, bolses de papel a midida y diseñaes de forma específica para cada productu, tecnoloxía para mover paquetes a unu altor cómodu y gracies a la cual los emplegaos yá nun tienen que movese polos pasiellos de les naves en busca d’un determináu artículu, el desenvolvimientu de robots humanoides o la esperimentación con drones para facilitar la repartida urxente de melecines o para llegar antes a aldegues de mal accesu como tantes d’Asturies.

Amazon desenvuelve y prueba toos estes meyores pa los puntos loxísticos del futuru n’hubs tecnolóxicos como’l Operations Innovation Lab de Vercelli (Italia), unu de los centros d’innovación más avanzaos d’Europa.

LA NUEVA ESPAÑA visitó va unos díes estes instalaciones, allugaes ente Milán y Turín, nes qu’un equipu interdisciplinar de científicos ya inxenieros trabaya nes nueves tecnoloxíes de robótica avanzada ya intelixencia artificial que se van dir enllantando mientres los próximos años en Bobes (Siero) y el restu d’equipamientos loxísticos del «xigante» estadounidense de les compres per internet. Na actualidá, unes doscientes pymes asturianes vienden al traviés de la tienda virtual d’Amazon, sumando una cifra global de 25 millones d’euros n’esportaciones nel exerciciu de 2023. La compañía tien na rexón mediu millar de puntos de recoyida de pidíos.

700 millones d’inversión

Pese al impresionante esplegue n’investigación tecnolóxica, y a que solo nos postreros cinco años invirtió más de 700 millones d’euros na implantación d’un millar d’innovaciones basaes na intelixencia artificial na so rede loxística europea, Amazon refuga la completa robotización de l’actividá nos sos centros de trabayu. «Eso nun va asoceder mientres tea equí», garantiza a LA NUEVA ESPAÑA Stefano La Rovere, director de Robótica Global, Mecatrónica y Embalaxe Sostenible de la compañía. Él mesmu esplica que l’oxetivu principal de toos les meyores, en que’l so desenvolvimientu tán implicaos más de mil espertos, pasa por ameyorar el serviciu que s’empresta al veceru – «más baratu, variáu y cómodu»- y les condiciones de trabayu de los emplegaos. «Al tiempu, poténciase una actividá más sostenible cola erradicación del plásticu y l’amenorgamientu de los embalaxes adicionales pa unviaes», apunta.

La Rovere sostien, col respaldu de los datos de la compañía, que la robótica y l’intelixencia artificial «nun suponen retayos d’empléu, sinón al contrariu«. Cada tecnoloxía qu’acaba aplicándose a los centros loxísticos rique cualificaciones profesionales y la creación de funciones específiques, lo que tien un impactu positivu nel empléu d’una compañía que supera los 25.000 trabayadores n’España. Solo na planta de Bobes hai un millar, cola previsión de llegar a 1.500 en trés años. Amazon caltien un programa internu de formación p’afaese a les meyores y que facilita la promoción de los sos emplegaos. Ye’l casu de Juan Manuel *Sáez, quien, dende la base y en cinco años, llegó a manager d’área nel centru sierense.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu