Publicado en Día de...

Día Mundial del Celebru

¿Sabíes que consume’l 20% de la to enerxía diaria? 💡🧠 ¡El celebru ye más que neurones! 🤩Te cuntamos más sobro esti sorprendente órganu. 🧠 Esti 22 de xunetu conmemora’l Día Mundial del Celebru, sol lema “Salú cerebral para toles edaes”. La iniciativa busca destacar la importancia de protexer la salú del celebru en cada etapa de la vida, reconociendo los desafíos particulares que traviesen distintes rexones y grupos etarios nel mundu.

Dende la Comisión Honoraria para la Salú Cardiovascular, xuntamos a esta campaña reafitando un mensaxe clave: la salú del celebru y del corazón tán fondamente conectaes.

¿Qué ye la salú cerebral? La Organización Mundial de la Salú (OMS) define la salú cerebral como “l’estáu del funcionamientu cerebral nos dominios cognitivu, sensorial, emocional y motor, que dexa a les persones algamar el so máximu potencial a lo llargo de la vida”. Esti conceutu va más allá de l’ausencia d’enfermedaes: toma toles funciones necesaries para encarar los desafíos de la vida de forma autónoma y con calidá de vida.

Un celebru sanu inflúi na nuesa capacidá para pensar, aprender, recordar, tomar decisiones y xestionar emociones. Tamién impacta nes nueses relaciones, productividá y bienestar xeneral.

Corazón y celebru: una conexón vital. Diversos factores de riesgu qu’afecten al corazón tamién perxudiquen al celebru, como la hipertensión arterial, el colesterol eleváu, la diabetes, el tabaquismu y el sedentarismu, ente otros. Amás, enfermedaes cardiovasculares como l’infartu y la fibrilación auricular acomuñar a un mayor riesgu de deterioru cognitivu y accidentes cerebrovasculares (ACV).

Prevenir estos factores de riesgu non solo curia’l nuesu corazón, sinón que tamién protexe nuesa salú cerebral.

¿Ye posible amenorgar el riesgu? ¡Sí! Ta demostráu que siguir un estilu de vida saludable beneficia tantu al celebru como al corazón. Dellos encamientos clave inclúin:

  • Incorporar alimentos integrales y más de 5 porciones diaries de frutes, verduras y llegumes.
  • Amenorgar el consumu de grases enchíes, grases trans, sal y azucres agregaos.
  • Realizar actividá física regularmente y evitar el sedentarismu.
  • Dormir siquier 7 hores per nueche, procurando xuna bona calidá del mesmu.
  • Evitar el consumu de tabaco/nicotina, y de bébores alcohóliques.
  • Fomentar les relaciones sociales y técniques de manexu del estrés.
  • Caltener un bon control del colesterol, la presión arterial, el pesu y la glicemia.

Una campaña pa toles edaes. Promover la salú cerebral dende edaes tempranes y a lo llargo de tola vida ye clave pa vivir con plenitú. Por eso, dende la CHSCV sumamos a esta campaña internacional que promueve xuna estratexa global ya integral, pa un celebru sanu a toa edá.

Nunca ye demasiao tempranu nin demasiao tarde de mano a curiar el nuesu celebru y el nuesu corazón. Cada acción cunta.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu