Publicado en Premios

Iniesta: «L’ésitu ye cayese y llevantase»

Andrés Iniesta: «Convido a los mozos a que vaigan a terapia, nun fai falta tar mal pa dir».  El deportista faía, asina, referencia a capacidaes como l’esfuerzu, la honestidá, el trabayu duru, la resiliencia… elementos del desenvolvimientu personal que siguen marcando la diferencia y que, como él mesmu espresó, «son los valores que mueven el mundu y que nos mueven internamente».


«Toi meyor nel campu», empezó bromiando’l exfutbolista Andrés Iniesta, unu de los invitaos más especiales na gala de los premios Princesa de Girona 2025, celebraos esti miércoles nel Teatru Liceu de Barcelona. Notábase’l nerviosismu nes sos palabres, consciente del legáu qu’atesora a los sos llombos.

El xugador, xuna de les grandes estrelles del FC Barcelona y campeón de la Copa del Mundu cola Selección Española en 2010 -siendo l’héroe de la final énte Holanda-, faló sobro l’ésitu, la crecedera y les batalles qu’hai qu’encarar pa consiguir los suaños propios.

«Cuando tienes la oportunidá o la suerte de faer lo que te gusta, tou ye relativamente más fácil. Intenté siempres caltener los pies nel suelu, tuvi la suerte de cuntar con una familia maraviyosa que m’empunxo per esi camín, que pa mi siempres foi’l del esfuerzu, el sacrificiu, la dedicación, el trabayu y l’honestidá», empezó respondiendo a les entrugues de los conductores de la gala, les periodistes Agnès Marqués y Georgina Arnau.

Iniesta nun duldó n’animar a les nueves xeneraciones a allegase a terapia, inclusive si tou paez dir bien. «Nun fai falta tar mal pa dir a terapia, ye importante, y más con tola esixencia y la velocidá a la que nos lleva la vida y los nuesos trabayos», almitió. El exfutbolista nun duldó en compartir colos ellí presentes los sos capítulos vitales más complicaos. «Pasé momentos bien escuros, difíciles, complicaos, creo que toos pasamos por dalgún momentu d’esos, pero afortunadamente eso ta ameyorando», espresó de forma optimista, consciente de que les ferramientes de salú mental avanzaron de sobremanera nos tiempos actuales. «Queda muncho percorríu», repostió.

«L’ésitu ye cayese y llevantase».

«Yo soi un poco más mayor que toos estos mozos y moces nueves, pero hai valores que, da igual el tiempu que pase, son los mesmos pa cumplir los tos suaños ya ilusiones», almitía Andrés Iniesta ante’l públicu presente nel Teatru Liceu. El deportista faía, asina, referencia a capacidaes como l’esfuerzu, la honestidá, el trabayu duru, la resiliencia… elementos del desenvolvimientu personal que siguen marcando la diferencia y que, como él mesmu espresó, «son los valores que mueven el mundu y que nos mueven internamente».

La intervención d’Iniesta nos galardones foi del tou emotiva: encetando la so depresión pasada, una tema del que faló nel llibru La mente tamién xuega y nel que, almitía, la so muyer non solo foi una pieza clave de sofitu, sinón la so salvación. «D’eso trata la vida, de cayese y llevantase, eso ye l’ésitu», comentó. Faciendo referencia a la responsabilidá» que supon ser un referente, l’exjugador quixo aprofiar la importancia de la esperiencia a la de poder aconseyar a otros.

El exfutbolista y campeón del mundu cola Selección Española foi protagonista inesperáu del discursu de Don Felipe.

Nun chisgo un tanto inusual, el rei Felipe VI fixo referencia na so intervención, que cerró la gala, al discursu del deportista, recordando esi magníficu gol qu’alzó al equipu daquella dirixíu por Vicente del Monte. «Querido Andrés, Iniesta de la mio vida, dístinos tantes amueses d’esos valores deportivos, gracies  Andrés, llecciones de gran valor», espresó’l monarca nun tonu bien risible y emocional.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu