Los premios Eisner reconocen al asturianu Javier Rodríguez y a la llibrería Akira de Madrid. Los premios Eisner, consideraos como los Óscar del cómic, premiaron na so 37 edición al dibuxante asturianu Javier Rodríguez y a la llibrería Akira Comics, de Madrid, que consigue’l segundu reconocimientu na hestoria d’estos premios. Galardón a la meyor serie llendada con ‘Zatanna: Abajo la sala’, de DC Comics. Web de Javier / LNE / El Comercio /
Javier Rodríguez (Uviéu, 1972) ganó’l so primer Eisner a meyor serie llendada nuna gala que tuvo llugar el vienres pela nueche na Comic-Con de San Diego (Estaos Xuníos), que se celebra hasta esti domingu.
La serie ye una publicación de DC Black Label que foi eloxada pola so narrativa visual y les sos composiciones. Ye un cómic de maxa y acción nel que’l personaxe principal (Zatanna) enfrenta traumes y duldes y pescuda los sos mieos y inseguridaes.
Rodríguez ye dibuxante, colorista y escritor. Ente los sos trabayos más destacaos tán Batgirl: Year One, Daredevil y The Amazing Spider-Man.
Rodríguez ganó nuna de les tres nominaciones a les qu’aspiraba cola so obra ‘Zatanna. Bring Down the House’, espublizada con guión de la canadiense Mariko Tamaki.
L’asturianu bien cotizáu na meca estadounidense del cómic que trunfó en San Diego: «Tener un premiu ‘Eisner’ ye un cuñu de garantía a la to obra, te respuende por». Ye uvieín, trabaya dende Xixón para la gran industria norteamericano del cómic y acábenlu de dar el «Eisner» –»Oscar» del arte gráfico– por «Zatanna: embaxo la sala»
Javier Rodríguez (Uviéu, 1972) lleva trenta años dibuxando cómics. Toa esa carrera, y n’especial l’esfuerzu que dedicó va un añu a la miniserie «Zatanna: Bring Down The House» («Embaxo la sala») para DC Comics, con guion de la canadiense Mariko Tamaki, viose compensáu’l pasáu sábadu col premiu «Eisner» a la meyor miniserie del añu na Comic-con de San Diego.
- -Tener un «Eisner». ¿Qué lu pasa pela cabeza?
-Ye enforma xubidón. Solo tar nomáu, yera la primer vegada, y en trés categoríes, yá yera la hostia. Esti cómic en concretu diome enforma trabayu, tuvi zarráu cuatro meses para acabalo, y foi d’esos momentos en que notes daqué importante na to carrera, un cambéu de marcha. Cola edá que tengo yá ye difícil dar xiros grandes, pero empecé a trabayar d’otra manera, nel dibuxu, en #el color, na manera de cuntar la hestoria. Que te lo reconozan ye una allegría.
- -¿Cómo foi ese camudo?
-Venía de tar munchos años con Marvel, y DC Comics, colos qu’empezara de colorista fai enforma, abriéronme les puertes mientres la pandemia a proyectos bien chulos. Gustóme lo que me dexaron faer, y cuando me propunxeron «Zatanna» para una serie llindada, autoconclusiva, na que como llector nun precises saber nada del personaxe, y pudiendo ocupame de too l’apartáu gráficu, fui de cabeza. La guionista, Mariko, tenía enforma trabayu, y el guion retrasóse, asina que DC diome pol mediu un Superman, «La llámpara negra», escritu por Christopher Cantwell. Eso dexóme llegar a «Zatanna» bien engrasáu nun trabayu de colores planos, llínea clara y bien centráu nel diseñu de la páxina.

La portada del cómic premiáu. / LNE
- -¿Cómo ye Zatanna y qué pudo faer con ella?
-Ye un personaxe un pocu de serie B dientro de la editorial. Va vistida de maga, con calcañaes, sombreru de copa.. Equí Mariko fixo como un «Batman añu unu», l’orixe del personaxe. Pero nun precisábamos nengún venceyu previu, podíamos trabayar de cero. Y eso encantóme. Na hestoria ye una muyer que trabaya en Les Vegues nun espectáculu de maxa veníu a menos nel que les families, cola entrada, tienen el menú y la piscina. Ye tou un pocu deprimente. Dempués hai un xiru, conoz los sos poderes, enfrentase a esa situación… Ye bien entreteníu porque’l personaxe inicial ye una maga con medies de los sesenta pero fía d’un personaxe de DC de los años 30 y que yera una especie de Mandrake El Magu pero d’Hacendado.
- -Cuando falaba de trabayar d’otra forma, ¿puede esplicalo con más detalle?
-Nun ye tantu’l dibuxu, sinón cómo faigo los cómics. Ye daqué no qu’aportuno enforma, que tien que ver cola parte didáctica. Siempres digo, cuantimás si falamos de superhéroes, que los cómics funcionen de manera dafechu distinta a les películes. Nel cómic nun trabayes nin col tiempu nin col soníu. Solo decidimos sobro l’espaciu, y esa ye la nuesa manera de cuntar una hestoria. Si yo faigo un cómic de pirates y a ti gústente los barcos, igual tas dos hores mirando los dibuxos.
Pero igual te gusta más la parte romántica y lleísti la hestoria en venti minutos. Les dos esperiencies llectores son igual d’interesantes. Pos yo, lo que tratu de faer ye esplotar al máximu la llectura espacial. Cola composición, tirando los colores… Cualquier elementu ye narración. Tengo bien presente que nun toi al llau del llector pa empone-y, pero lo que más me pon ye saber que daquién, a miles de kilómetros, va construyir la hestoria colos elementos gráficos que yo asitié. Ye daqué máxicu. Toi esquizando esi camín. Obligando inclusive al llector a manipoliar el cómic pa lleer la hestoria, como faemos no nuevo de DC que yá ta n’Estaos Xuníos y va salir agora en septiembre n’España.
- -Véolu ilusionáu. ¿De qué se trata?
-DC Comics decidió llanzar añu y picu la serie «absolute», un rellanzamientu de personaxes por que un llector pudiera aportar a ellos ensin saber nada de la so hestoria, empezando otra vegada dende’l principiu. Rellanzaron Wonder Woman, Superman y Batman con un impactu brutal y depués otres trés: Flax, Llinterna Verde y Detective Marcianu (Martian Manhunter). A mi encargarenme’l marcianu col guionista Deniz Camp, y tamos encantaos de conocenos. Creo que tengo guionista hasta que me xubile. El Marcianu ye un señor verde calvu con traxe de bañu, y quería faer daqué que nun tuviera nada que ver. Porque esi númberu ún yera daqué dafechu nuevu. En cuenta de un axente del FBI que’l so cuerpu tomalo un marcianu poderosu, pensamos nesi axente qu’empieza a percibir lo que piensa la xente por un fumu de colores que s’esprende de les coses, gracies a una entidá que ta ocupando’l so cuerpu.
Asocedióme trabayar un modelu en 3D, un amigu suxurió faémelo con plastilina y en dos díes salióme un cíclope verde colos brazos enormes. Pensé que yera una llocura, pero a la editorial encantólos el moñecu. Presentose en Nueva York l’añu pasáu y la xente flipó. El númberu ún vendió más que tolos númberos anteriores del personaxe xuntos dende los años cincuenta. Diba ser una miniserie de seis y yá la pasemos a dolce. Tenemos carta blanca y déxenme esperimentar a niveles estratosféricos. Trescurre na dómina actual, y eso dexa falar d’inmigración, diversidá cultural, usu de la violencia… Deniz Camp vien presentala en septiembre a Avilés.
- -Volviendo al «Eisner». ¿Cómo vivió la entrega?
-Nun fui a San Diego. Tampoco me convidaren. Taba en Xixón, en casa, y dormíme siguiendo la ceremonia per internet. Nun me dieren nengunu de los dos primeros a los que taba nomáu y pensé que tampoco ganaría’l meyor serie. Asina que quedé dormíu, y cuando volví espertame, a les dos hores, yá empecé a ver el teléfonu, les llamaes…
- -¿Qué supon un «Eisner»?
-Ye un logotipu que va ayudar muncho a vender el llibru. Y ye daqué que tol mundu va mirar, como’l númberu d’estrelles d’una película o un restorán. Nesi sentíu, un cuñu de garantía a la to obra.
- -¿A quién lo dedica, en quién piensa?
-Na mio familia, porque l’añu pasáu, trabayando nesi llibru, nun pudi faer nada con elles, coles mios fíes y cola mio pareya. Foi un branu perduru. Asina que esto ye como cuando faes unes oposiciones. Amás del premiu, gracies a esi llibru anterior puedo tener agora una serie como la del Detective Marcianu. Porque «Zatanna» tuvo bones crítiques y vendióse bien. Eso ye lo que te sostien y déxate depués faer propuestes ventureres, y sé que la mio propuesta ye bastante alternativa dientro de mundu de Marvel y DC.
El cómic español, más internacional que nunca nos premios Eisner. Un bon puñáu d’autores patrios aspiren a llevantar la madrugada del vienres al sábadu unu de los consideraos Oscar del arte secuencial, en que’l so palmarés yá s’inscriben una trentena de nomes propios. Artículo El Comercio


