El Cabárceno asturianu que rescata animales ta a solu 15 minutos del centru d’Uviéu: tigres, llobos, monos, tortúes xigantes, culiebres pitón… Gonzalo Rubio y Ruth Gordón dirixen un núcleu zoolóxicu con 300 animales, que se dedica a la recuperación d’especies. LNE
- Zoo El Bosque: web / IG /
Asturies tien daqué paecíu a un Cabárceno, el famosu centru de la naturaleza cántabru, a tan solo 15 minutos de la céntrica cai Uría d’Uviéu. Trátase del nucleo zoolóxicu El Bosque, una finca de 5.000 metros cuadraos, allugada en San Esteban de Les Cruces, na zona rural del conceyu d’Uviéu, na que conviven barganal de 300 animales. Ellí, col matrimoniu Gonzalo Rubio y *Ruth *Gordón al frente, vas poder ver tigres, llobos, monos, tortúes xigantes, culiebres pitón, uxos reales… Pero más qu’un parque d’exhibición d’animales, El Monte ye un centru de rescate y de recuperación d’especies.
Un llobu cerval nel zoo d’Uviéu
Gonzalo Rubio y Ruth Gordón dieron un xiru radical a les sos vides en 2008 cuando abrieron El Bosque. Camudaron d’oficiu y cumplieron el so suañu: dedicase a la naturaleza. Mercaron la finca amiesta a la so casa y montaron lo que ye güei. «El nuesu trabayu nun tenía nada que ver col mediu ambiente pero les coses fuéronnos bien, eso sí, con muncho trabayu y esfuerzu y como venimos de families humildes nun precisábamos grandes coses materiales asina que decidimos invertir nel nuesu futuru y que la nuesa vida tuviera más sentíu, dando un xiru pa dedicanos a lo que realmente nos gustaba y poder apurrir a esta sociedá un tanto deshumanizá el nuesu granín d’arena», cuenta na so páxina web.
El 80% de los animales fueron rescataos. El Bosque ye un zoo de recuperación y rescate d’animales que se caltien gracies a les visites (tienen un costu de 7 euros p’adultos y de 4 pa neños d’hasta 12 años), a les donaciones y a los socios y padrinos. «El 80% de los animales qu’equí viven son rescataos, bien sían d’abandonos, prindaos, maltrataos etc. Tratamos de da-yos una vida digna con cuidos veterinarios, arriquecimientu ambiental y sobremanera bienestar animal», aseguren Gonzalo y Ruth.
Educación ambiental. L’oxetivu d’esta pareya ye «caltener les especies, tantu les que nos lleguen que nun se pueden lliberar por munchos motivos, como les autóctones que tienen opciones de recuperase y ser lliberaes». Tamién eduquen a los sos visitantes pa consiguir «un mundu meyor, respetando’l mediu ambiente y les especies».
El zoo cuenta con 90 especies procedentes de too el mundu. Hai un pocu de too: mamíferos, reptiles, peces, aves, anfibios… Y hasta especies botániques. El tigre, el llobu cerval boreal, el pitón real, la culiebra rei mexicana, la tortúa lleopardu, la foina, el turaco de Guinea o’l monu esguil son dalgunos de los animales que pueden atopase n’El Bosque. La cortil recibe al añu xunas 35.000 visites.
Alumnos d’un colexu nel zoo
Los (bonos) comentarios de los visitantes. Los visitantes queden maraviaos.
«Visita obligada!!!! Enxamás he vistu los animales tan abargana!!!! Totalmente recomendable!!!!!
Fuimos puestu y tábamos solos asina que fenomenal!!! Pienso volver, faen un gran llabor colos animales recataos!!!!», escribe una en Tripadvisor.
«Ye la segunda vegada que paso pequí y encántame, ye un llugar onde creo que principalmente los animales son rescataos de pisos o llugares similares, cunten les sos hestories y la mayoría o toos tán p’apadrinar, hai bien de tipos d’animales y toos merecen la pena», comenta otra visitante.
«Una pasada ,los animales toos bien curiaos y la verdá que voi repitir. El mio fíu encantáu’l poder tener una cacatúa na mano y da-y de comer», repostia otru.

