La hestoria de la diseñadora de Piedres Blanques que «pinta» el Día d’Asturies con gaites y sidra (pdf). Marga Castaño montó en 2014 el so propiu estudiu en Madrid para «tornar a la esencia» del so oficiu. Imaxe / LNE
Marga Castaño (Llangréu, 1973) ye una diseñadora asturiana afincada en Madrid dende finales de los noventa. Trabayó en grandes axencies del sector hasta que, en 2014, tomó una decisión que marcaría la so carrera y de la que nun se pena: “Camudé d’aldu y monté el mio propiu estudiu para poder faer proyectos fora de la voráxine de les multinacionales. Di cuenta de que dexara d’utilizar les manos y quería retomar el llau artísticu, volver a la esencia del mio oficiu”, esplica.
Asturiana d’orixe —con DNI en Llangréu, anque criada en Piedres Blanques (Castrillón)—, Castañal tornó a esa esencia” al pie de otru sociu y fundó l’estudiu Apéritif, bautizáu asina porque’l proyectu nació una fin de selmana en París, mientres un aperitivo.
“Preferimos recordar lo básico y falar d’idees que mueven y muévennos. Porque, por munches vueltes que dea tou, espertar la fame, les ganes de más y de meyor va siguir siendo la esencia de cualquier proyectu interesante. Como la d’un bon aperitivo”, puede lleese na so web.
Güei Castaño ta de norabona: foi la diseñadora escoyida por El Tayu Inglés para crear el cartelu del Día d’Asturies, inspiráu na sidra y la gaita. “Selo, suena a clixé, pero tien el so porqué. La gaita porque ye un soníu que m’emociona desque vini a vivir a Madrid fai yá unos cuantos años. Quiciabes al vivir fuera resignificas les coses: inclusive aquelles qu’antes me pasaben desapercibíes agora pónenme los pelos de punta. Y la sidra, por esi culete’ que compartía col mio padre na sidrería cada vez que xubía a Asturies de visita. Él, col so arte del escanciáu: a la temperatura xusto, col ángulu fayadizu y con güeyu críticu cuando’l líquidu nun rompía bien nel cristal. Zunes de padre qu’agora echo enforma de menos”.
La ilustración de Marga Castañal pal Día d’Asturies
Na ilustración —que puede vese faciendo clic nel arquivu que va axuntu enriba d’estes llínees— tamién apaecen guiños a la hestoria de Justina Castañón, pionera de la gaita finada en 2019. “Decidí faer una especie d’homenaxe plantegando la figura d’una muyer gaitera como exa de la composición”, cuenta.
La obra desenvuelve una fórmula visual inspirada nos símbolos celtes y les sos simetríes, “bien presentes tamién na cultura asturiana”, señala. Nel corazón de la composición, l’artista vuelve a la sidra: “Paecíame guapu que’l corazón fuera la flor del pumar”.
Pa Castaño, ser escoyida tien un componente sentimental. Estudió Belles Artes en Salamanca y al poco abrióse un buecu en Madrid, dientro d’una industria bien competitivo.
El so estudiu arrincó con fuerza, participando en campañes como la del Arguyu pal Conceyu de Madrid mientres la etapa de Manuela Carmena. “Foi una dómina de muncha creatividá, con delles axencies implicaes y un gran nivel calidable”.
Anguaño, dende’l so estudiu xestionen numberoses campañes pa distintes marques ya instituciones. Ella siempres s’encarga de realizar el primer bocetu y céntrase na parte artística, xusto lo que buscaba al montar el so propiu negociu.
Anque vive en Madrid, caltien a Asturies bien presente: defínilo como “abelugu climáticu” y pide “aprovechalo bien, faer bon usu de la tierra y curiala”.
Nun refuga tornar dalgún día, convencida de qu’el teletrabayu —“lo único bonu que dexó’l covid”— normalizó l’oficiu a distancia. Como tantos otros asturianos en distintos sectores, plantega asitiase nel Principáu y dir a Madrid solo cuando lo rique. Pel momento, Castañal pinta’l Día d’Asturies.
