Actualidá /
El Gobiernu d’Asturies protexe la salú de la mocedá cola Llei de Bébores Enerxétiques, que prohibe la vienta, suministru y consumu d’estos productos a menores de 16 años. La norma, pionera n’España xuntu cola que tramita Galicia, cifra en 30.000 los potenciales consumidores nesti rangu d’edá.
L’oxetivu ye protexer a esti segmentu de la población, según prevenir y sensibilizar énte los perxuicios qu’esti tipu de productos causen na salú. La Conseyería d’Ordenación de Territoriu, Urbanismu, Vivienda y Derechos Ciudadanos, qu’ellaboró la normativa, cifra en 30.000 los potenciales consumidores d’estes bébores con edaes entendíes ente los 12 y los 16 años.
El testu, que se va unviar nos próximos díes a la Xunta Xeneral pa empecipiar la so tramitación parlamentaria, ye pioneru n’España, xuntu col que ta tramitando Galicia, y solo trés países de la Unión Europea –Polonia, Lituania y Letonia- llexislaron esta mesma prohibición.
Ente otres midíes, el proyectu de llei establez que los comercios van tener obligación d’asitiar estos productos en zones acutaes, y tanto les tiendes como los establecimientos hosteleros tendrán de comprobar la edá de el compradores. Amás, les máquines espendedores van tener un sistema de verificación d’edá.
Al respective de les sanciones, fornir a les yá esistentes pal consumu y vienta de tabacu y alcohol, sacante nel tramu cimeru, que fai referencia a les bien graves. La imposición de multes a menores de 16 años que cometan una infracción va ser escepcional y siempres se va dar prioridá a les midíes educatives o preventives, siguiendo los principios de proporcionalidad y finalidá pedagóxica.
El tipu de penalización bazcuya dende l’apercibimientu y les multes d’hasta 600 euros (infracciones leves), hasta pagos de 10.000 euros (infracciones graves) y el posible zarru d’establecimientos (infracciones bien graves). Esti últimu tipu de penalización va aplicar a casos de vienta y distribución a gran escala, que pueden castigase con hasta 100.000 euros.
La norma ellaboróse con un procesu participativu nel qu’intervinieron delles árees de l’Alministración autonómica pol so calter tresversal, según padres y madres, profesionales sanitarios, docentes, estudiantes, organizaciones xuveniles y sindicatos.
El Gobiernu d’Asturies considera que la proliferación de les bébores enerxétiques y el so creciente consumu ente menores de 16 años plantega un grave problema de salú pública qu’obliga a impulsar una llei pa evitar daños.
