Publicado en Confreríes

XXI Gran Capítulu de la Confrería del Vinu en Cangues del Narcea

LNE / El vinu de Cangas yá tien cuatro nuevos embaxadores. «Tenéis un caldu fantástico». Nuevos cofrades d’honor José Luis Murcia, Cristian González,  Maximino González y Álvaro Queipo. Allabaron la calidá de la bébora cangués. Semeyes /

Ensin dulda, l’actu principal de la mañana ye la celebración del Gran Capítulu de la Confrería del Vinu de Cangas, que siempres empieza con un vistosu desfile poles cais del centru nel que pueden vese a les delegaciones de les confreríes convidaes de toa Asturies y España. Anguaño fueron 21 les que cuntaron con representación na fiesta, lo que llogró un nutríu desfile encabezáu pela banda de gaites de la Casa d’Asturies de Guadarrama.

El desfile tuvo la so final nel teatru Toreno, onde se celebró’l XXI Gran Capítulu de la Confrería, qu’anguaño nomó Cofrades d’Honor a José Luis Murcia, presidente de l’Asociación Española de Periodistes y Escritores del Vinu (AEPEV); el cocineru asturianu Cristian González, conocíu pol so programa na TPA, el presidente del PP d’Asturies, Álvaro Queipo, y el presidente de la Confrería del Tortu de Maíz d’Uviéu, Maximino Rodríguez, colectivu col que los canguetos van realizar el so tradicional hermanamiento.

“Tenéis un vinu fantástico y enriba cuérrenvos los vientos a favor, táis n’unos momentos nel que’l tipu de vinu que faéis ye’l que mayoritariamente pide’l consumidor”, destacó José Luis Murcia mientres la so intervención en siendo nomáu Cofrade d’Honor. El periodista especializáu y divulgador del mundu del vinu, describe’l vinu de Cangas como “equilibráu, con bona acidez, amás tenéis unos blancos perfectos y unos tintos maraviyosos para beber inclusive pel branu”. Polo que nun duldó en reconocer que los vinos cangueses tienen “un presente y un futuru fantásticu y sobremanera un posu de tradición, una cultura y un pueblu onde se mama l’amor y la cultura del vinu polos cuatro costaos”.

Álvaro Queipo, recibió’l títulu con “una allegría inmenso”. “Como nietu, sobrín y fíu de canguetos siéntome en casa, y ye un enorme honor el que siento güei”, señaló. Queipo comprometióse públicamente a defender y llevar el vinu de Cangas “allá onde tenga oportunidá”. Y recordó que n’Asturies hai dos bebíes que son “la nuesa alma”, en referencia al vinu y a la sidra.

 

El popular nun dexó pasar la oportunidá d’estimar públicamente al cofrade que s’encargó de llevar la so candidatura a l’asamblea na que se votaron los Cofrades d’Honor. Trátase del exalcalde cangués, el socialista José Manuel Cuervu, con quien lu xune una amistá ente families. “Nestos tiempos de ruiu y enfrentamientu ye portentosu lo qu’acaba de faer el vinu de Cangas, que sía un socialista’l que proponga a un popular pa recibir esta distinción y que sía’l ciñu y l’amor al vinu lo que nos xuna nesti actu”, destacó.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu