El 92% de los neños tienen un móvil propiu antes de 2º de la ESO: diez claves a tener en cuenta antes de merca-yos un ‘smartphone’. Telecinco / http://espanadigital.gob.es/lineas-de-actuacion/programa-codi
La infancia y l’adolescencia n’España viven güei más conectaes que nunca, con una presencia masiva en redes sociales dende edaes tempranes: el 92,5% de los adolescentes participa en siquier una rede social y el 75,8% en trés o más, inclusive nos últimos cursos de Primaria, onde’l 78,3% yá tien presencia en dalguna rede.
L’accesu a estes plataformes realízase principalmente dende dispositivos propios, col 41% de los neños de 10 años teniendo’l so propiu móvil, cifra qu’aumenta al 76% a los 12 años y algama el 92,8% na ESO, con una edá media d’accesu a los 10,8 años.
Esta hiperconectividad plantega desafíos significativos, yá que casi un 9% de los mozos d’ente 10 y 20 años dedica más de cinco hores diaries a les redes sociales ente selmana, y el 5,7% podría tener un usu problemáticu, porcentaxe que xube al 7,7% ente quien cursen Bachilleratu.
L’estudiu Infancia, adolescencia y bienestar dixital, el de mayor algame a nivel mundial sobro l’impactu de la tecnoloxía na infancia y l’adolescencia d’un país, revela qu’uno de cada diez menores reconoz sufrir ciberacoso, y unu de cada trés adolescentes con pareya esperimentó control o chantaxe al traviés del móvil o les redes.
Amás, el 25% de los adolescentes declara sufrir acoso escolar, y abargana del 10% ciberacoso.
Anque se reparen meyores nel usu responsable d’internet, como xuna amenorgamientu nel númberu de persones que falaron con desconocíos en llínea o recibíu mensaxes sexuales en comparanza con 2021, el consumu de pornografía sigue siendo un retu, col 29,6% de los encuestaos declarando consumila en dalguna ocasión, na so mayoría de forma casual y a partir de los 11,5 años d’edá.
El 70% de los mozos manifiesta que nun fala de sexu en casa, lo qu’evidencia xuna fienda na educación afeutivo y emocional.
En respuesta a estos desafíos, punxéronse en marcha iniciatives clave. El Programa de Competencies Dixitales pa la Infancia (CODI), con un presupuestu de 220 millones d’euros, busca formar a 950.000 neños, neñes, adolescentes y nueves en riesgu d’esclusión dixital, con especial atención a los más vulnerables.
Coles mesmes, el Comité d’Espertos de Mocedá ya Infancia propunxo 107 midíes pa crear redolaes dixitales seguros, incluyendo encamientos sobro esposición a dispositivos móviles según la edá, la implantación de ferramientes de verificación d’edá y el combate al sharenting.
El Gobiernu d’España reafitó’l so compromisu colos derechos dixitales, asegurando que los ciudadanos tengan los mesmos derechos na redolada dixital que nel físicu.
La educación dixital, afeutiva y emocional, xuntu col acompañamientu adultu y la necesidá de desconexón dixital, son reclamaciones frecuentes de los mesmos nueves, quien piden tolerancia cero al ciberacoso y que se-yos tenga en cuenta nel diseñu de conteníos.La infancia y l’adolescencia n’España viven güei más conectaes que nunca, con una presencia masiva en redes sociales dende edaes tempranes: el 92,5% de los adolescentes participa en siquier xuna rede social y el 75,8% en trés o más, inclusive nos últimos cursos de Primaria, onde’l 78,3% yá tien presencia en dalguna rede.
L’accesu a estes plataformes realízase principalmente dende dispositivos propios, col 41% de los neños de 10 años teniendo’l so propiu móvil, cifra qu’aumenta al 76% a los 12 años y algama el 92,8% na ESO, con una edá media d’accesu a los 10,8 años.
Esta hiperconectividad plantega desafíos significativos, yá que casi un 9% de los mozos d’ente 10 y 20 años dedica más de cinco hores diaries a les redes sociales ente selmana, y el 5,7% podría tener un usu problemáticu, porcentaxe que xube al 7,7% ente quien cursen Bachilleratu.
L’estudiu Infancia, adolescencia y bienestar dixital, el de mayor algame a nivel mundial sobro l’impactu de la tecnoloxía na infancia y l’adolescencia d’un país, revela que xuno de cada diez menores reconoz sufrir ciberacoso, y unu de cada trés adolescentes con pareya esperimentó control o chantaxe al traviés del móvil o les redes.
Amás, el 25% de los adolescentes declara sufrir acoso escolar, y abargana del 10% ciberacoso.
Anque se reparen meyores nel usu responsable d’internet, como xuna amenorgamientu nel númberu de persones que falaron con desconocíos en llínea o recibíu mensaxes sexuales en comparanza con 2021, el consumu de pornografía sigue siendo un retu, col 29,6% de los encuestaos declarando consumila en dalguna ocasión, na so mayoría de forma casual y a partir de los 11,5 años d’edá.
El 70% de los mozos manifiesta que nun fala de sexu en casa, lo qu’evidencia una fienda na educación afeutivo y emocional.
En respuesta a estos desafíos, punxéronse en marcha iniciatives clave. El Programa de Competencies Dixitales pa la Infancia (CODI), con un presupuestu de 220 millones d’euros, busca formar a 950.000 neños, neñes, adolescentes y nueves en riesgu d’esclusión dixital, con especial atención a los más vulnerables.
Coles mesmes, el Comité d’Espertos de Mocedá ya Infancia propunxo 107 midíes pa crear redolaes dixitales seguros, incluyendo encamientos sobro esposición a dispositivos móviles según la edá, la implantación de ferramientes de verificación d’edá y el combate al sharenting.
El Gobiernu d’España reafitó’l so compromisu colos derechos dixitales, asegurando que los ciudadanos tengan los mesmos derechos na redolada dixital que nel físicu.
La educación dixital, afeutiva y emocional, xuntu col acompañamientu adultu y la necesidá de desconexón dixital, son reclamaciones frecuentes de los mesmos nueves, quien piden tolerancia cero al ciberacoso y que se-yos tenga en cuenta nel diseñu de conteníos.