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La UNESCO axunta a ministros d’Educación para definir les competencies del futuru

El mundu de güei fai frente a grandes desafíos, dende los conflictos armaos y el cambéu climáticu hasta les rápides meyores tecnolóxiques. Mientres el so 43ª xunta de la Conferencia Xeneral, la UNESCO entamó, como parte integrante de la Comisión d’Educación, un diálogu ministerial tituláu “Aprender güei, liderar mañana”.

La UNESCO convocó a ministros d’Educación para definir les competencies del futuru, enfocándose n’habilidaes dixitales, competencies verdes, pensamientu críticu, resolvimientu de problemes y desenvolvimientu socioemocional para preparar a los estudiantes nun mundu de rápidos cambeos tecnolóxicos y sociales.

L’oxetivu ye asegurar que los mozos tengan les ferramientes necesaries para encarar los desafíos actuales y futuros, incluyendo la integración de la intelixencia artificial na educación.

Los mozos tienen d’afaese a redolaes que camuden con rapidez. Para 2030, l’automatización podría sustituyir 90 millones de puestos de trabayu, pero tamién xenerar otros 170 millones nuevos. Para caltenese al día, los sistemes educativos tienen de centrase nes competencies verdes y dixitales, el resolvimientu de problemes y el pensamientu críticu. Stefania Giannini, Subdireutora Xeneral de la UNESCO, fixo fincapié na necesidá d’actuar con urxencia.

La educación tien de caltener el ritmu. Tien de antemanase a los cambeos y preparar a los alumnos non solo para l’ámbitu llaboral, sinón tamién para un futuru caracterizáu pola transición.

Más de 730 millones d’adultos en tol mundu siguen ensin saber lleer nin escribir. Munchos de los ministros d’Educación remembraron la grave fienda qu’esiste en materia d’habilidaes básiques en lectoescritura y matemátiques, y fixeron fincapié nel fechu de qu’estes competencies enllancáronse o menguaron en diversos países.

La Sra. Kari Nessa Nordtun, ministra d’Educación de Noruega, remembró la necesidá de permediar l’usu de la tecnoloxía nos centros educativos. Considero que’l problema ye que, cuando s’introducieron les nueves tecnoloxíes nes aules, nun empezamos por planteganos abondes preguntes clave… Quiero dexar bien claro que la competencia dixital ye esencial, especialmente na era de la intelixencia artificial, pero la capacidá de pensamientu críticu y de criteriu dixital ye fundamental.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu