Nomes d’Asturies  samuelasturies

 

La Conseyería d’Educación del Principáu d’Asturies en collaboración col CPR d’Uviéu ta acabante d’espublizar el material didáctico «Nomes d’Asturies» ellaboráu a partir del programa de radio del mesmu nome.

El llibru-CD, que tamién pue descargase en rede ta pensáu pal apoyu de les clases de Llingua Asturiana, sobre manera de la Educación Secuandaria, y ta compuestu por nueve unidaes didáctiques basaes nos audios del programa de la RTPA “Nomes d’Asturies” qu’usa la fórmula de radio-teatru.

Nes distintes unidaes trabáyense les destreces básiques nel estudiu de cualquier llingua viva: comprensión y expresión escrites y comprensión y expresión orales. Les actividaes propuestes desarrollen estratexes pa utilizar la radio nes clases d’asturianu: audiciones, antoloxía poética, guiones radiofónicos, notes culturales, estaya gramatical, lliteratura, llingua y cultura, atención a la diversidá, etc.

Too ello cola intención d’ufiertar una ferramienta moderna, útil y prestosa cola qu’estudiantes y profesores puedan trabayar la llingua asturiana dende un mediu de comunicación de mases como ye la radio.

Dirigido preferentemente a alumnos de enseñanza secundaria esta propuesta de material didáctico de apoyo de las clases de Llingua Asturiana desarrolla nueve unidades didácticas basadas en las grabaciones radiofónicas del programa de la RTPA ‘Nomes d’Asturies’ que usa la fórmula de la radio-teatro. Se pretende con ellas trabajar las destrezas básicas en el estudio de la lengua asturiana reforzando, con el uso de un medio de difusión oral como es la radio, la expresión y comprensión oral.

Para aprovechar todas las potencialidades de este medio se tiene en cuenta el ámbito cultural y social en el que se sitúa, interrelacionándolo con la literatura, la historia o la etnografía entre otras áreas. De este modo la naturaleza de los materiales propuestos es muy variada: a) auditivos, con audiciones de programas y guiones radiofónicos, fragmentos de obras literarias, efectos sonoros, etc.; b) visuales, con ilustraciones, mapas y textos que nos aproximan a la historia de Asturias, a su cultura y a su lengua; c) creativos, con análisis y creación de guiones, para lo que los alumnos utilizarán las nuevas tecnologías; y d) participativos, los guiones elaborados se transformarán en programas de radio en los que el alumnado, mediante la representación oral, se repartirá los trabajos de locutor, actor y controlador de sonido y montaje.

Las propuestas van desde las audiciones y guiones radiofónicos, la antología poética, las notas culturales, la gramática, la atención a la diversidad, etc. Todo ello con la intención de ofertar una herramienta útil con la que estudiantes y profesores puedan trabajar la lengua asturiana desde un medio de comunicación de masas como es la radio.