Castros romanos n’Asturies

RADIO CANGAS RECONQUISTA : Charla con Angel Villa. Avances Investigación Castros Asturias

A lo llargo de la hestoria del ser humanu, el so enclín a la socializarse llevólu de pasar d’aquelles tribus nómades qu’escuerren el so alimentu d’estación n’estación, de norte a sur o viceversa, asitiase en pequeños y vetustos poblaos onde l’empiezu de l’agricultura y la ganadería, terminó con ese humanu errante y nació lo qu’a lo postrero se convertiría nes ciudaes y pueblos que conocemos anguaño. Anque nestos tiempos estos postreros, los pueblos, son murnia noticia

Estes construcciones evolucionaron de tal manera que fueron adquiriendo una serie d’atribuciones que les estremen unes d’otres. Una d’elles yeren los castros. Veníu del llatín castrum, yeren fortificaciones, qu’a partir del sieglu VI antes de cristu empezaron a espandise llegando al so apoxéu ente los sieglos IV Ya II.

Les sos característiques construcciones y la naturaleza de los sos pobladores fáen-yos resurdir como un elementu únicu y con una aureola de misteriu que-yos fixeron, inclusive, ser politizaos. Como toa hestoria inacabada, revisiones posteriores alterien el so pasáu celta y ponen sobre la mesa nueves conclusiones. Les recién investigaciones llevaron a los arqueólogos a refugar idees *estandarizadas tocantes a la so estructura, sobremanera a partir del sieglu IV a. La so estructura interna inda güei ta abierta a alderique y unu de los aspeutos más revesosos anicia’l la pirámide social que rexía estes instalaciones.

Pa falanos d’ellos, tenemos a unu de los espertos más cualificaos que lleva munchos años estudiandolos. PODCAST