Publicado en Alimentos, Gastronomía, Xornaes

XIV Bocados/taragaños del Cófrade

🗓️ Del 22 al 31 de marzu
👉Ven a esfrutar de los taragaños típicos de Selmana Santa y de los menúes creaos para la ocasión nos establecimientos hosteleros uvieinos.

Son ellaboraciones de mini cocina (pinchu o mini tapa) que tienen de tar ellaboraos con ingredientes propios de la Cuaresma, tando prohibíos los productos del gochu, caza, tenral y polo xeneral les carnes y los sos derivaos (embutíos, patés, etc…).
En dellos establecimientos tamién se va sirvir el Menú del Cofrade en que la so composición, al igual que los Taragaños, tienen de figurar namá ingredientes propios de la Cuaresma.

«Pensar ye fácil. Actuar ye difícil.
Pero lo más difícil del mundu
ye actuar acordies
cola to forma de pensar.»
Johann Wolfgang Von Goethe

Publicado en Tresportes

L’últimu «coche volador» xaponés llámase SkyDrive

L’últimu «coche volador» xaponés llámase SkyDrive y tien ADN Toyota. Videu

La so misión diba ser encender la llapada olímpica de los Xuegos de Tokio 2020, pero tres esta prorroga yá puede dicise que realizó’l so primer vuelu. La fiebre polos vehículos voladores nun dexa de crecer, como nun paran de demostrar la gran cantidá de nueves compañíes (y tamién vieyos conocíos) que ponen per primer vegada en vuelu los sos modelos.

Sigue leyendo «L’últimu «coche volador» xaponés llámase SkyDrive»

Les muyeres que camudaron el mundu
nunca precisaron «demostrar» namás
que la so intelixencia.

Rita Levi Montalcini

Publicado en Flores

Planta herbal: quitameriendas o espantapastores

Güei falamos d’una pequena planta herbal perenne de flor rosada, que’l so nome dicen que fai alusión al so calter estacional una y bones el so tardíu floriamientu a finales de branu, indica que los díes son más curtios y que yá non se sale a merendar al campu: la quitameriendas (Merendera montana: wiki /semeyes / info). Semeya

Sigue leyendo «Planta herbal: quitameriendas o espantapastores»

Publicado en Sin categoría

Unu de los mayores defensores de la biodiversidá nel nuesu país

El día de la so nacencia y tamién el del so fallecimientu, recordamos a Félix Rodríguez de la Fuente, unu de los mayores defensores de la biodiversidá nel nuesu país. El so legáu ta más vixente que nunca. Imaxe

Sigue leyendo «Unu de los mayores defensores de la biodiversidá nel nuesu país»

Publicado en Artículos, Turismu

El Financial Times encamienta visitar Asturies esti branu

La Voz«Ta de boca en boca»: les 12 razones poles qu’el «Financial Times» encamienta visitar Asturies esti branu

Sablera de Quintana (Valdés)

El prestixosu diariu económicu dedica un artículu al Principáu que nun pasa per alto la esmolición qu’esiste por convertise nun destín turísticu de mases: «Ye un momentu que munchos asturianos tán tarreciendo en priváu»

Sigue leyendo «El Financial Times encamienta visitar Asturies esti branu»

Publicado en Música, Musicasturiana.com

Anuariu 2023 de la música asturiana

L’Anuariu de la Música Asturiana llega un añu más fiel a la so cita per estes feches y failo con un repasu fondu a lo que dio de sí’l pasáu 2023. Como de costume les temátiques céntrense n’estilos como la música tradicional, el folk, el rock o la canción d’autor, con secciones qu’inclúin reportaxes, informes, entrevistes, crítiques, opinión, recoyida de material o anuncies.

Sigue leyendo «Anuariu 2023 de la música asturiana»

Publicado en Baile, BIC: Bien d'Interés Cultural

Van declarar BIC la danza tradicional asturiana

El Principáu d’Asturies empecipia’l procesu para declarar bien d’interés cultural la danza tradicional asturiana. La conseyera Vanessa Gutiérrez anuncia qu’el so departamentu va impulsar, amás, la protección de les mazcaraes d’iviernu y del teatru costumbrista.

La danza prima ye’l gran baille popular d’Asturies, un Patrimonio Cultural Inmaterial. Xuntu col “Corrri-corri” y el pericote” ye la danza ancestral de los asturianos.

Sigue leyendo «Van declarar BIC la danza tradicional asturiana»

Publicado en Día de...

Asturies ama la poesía

El Día Mundial de la Poesía celebrase cada añu’l día 21 de marzu coincidiendo cola entrada de la Primavera. La poesía ye una forma d’espresión practicada por toles cultures humanes que fala de los nuesos valores compartíos y promueve’l diálogu y la paz. Amás, la UNESCO celebra esti día para sofitar la diversidá llingüística y la visibilización de les llingües en peligru de desapaición.

Sigue leyendo «Asturies ama la poesía»

Publicado en Sin categoría

Einstein nació’l 14 de marzu

Como nun sabía que yera imposible, fíxilo. Albert Einstein

Einstein nació’l 14 de marzu de 1879. Amás, güei ye’l Día Internacional de les Matemátiques y el Día de Pi (π). Imaxe del llibru «Nel», de Sebastián de la Serna. Nel ye una neña bien intelixente y con munches ganes d’aprender. Va Realizar sorprendentes descubrimientos, pero unu d’ellos va camudar la so vida para siempres y va facelo muncho más risondera.

 

Publicado en Música

Instrumentos ancestrales y lleendes escaecíes

Mundu primixeniu. El ser humanu mira al cielu y a la naturaleza, la so mente recrea’l cosmos y arrama les sos moliciones en narraciones arcaiques, les sos manos constrúin preseos ancestrales, vehículos que conecten el mundu cola so imaxinación y que son güei para nós banda sonora de lleendes escaecíes.
Publicado en Día de..., Mates

Día Internacional de les Matemátiques

Ye una xornada conmemorativa que se celebra añalmente’l 14 de marzu dende 2020, promulgada pola UNESCO y l’Unión Matemática Internacional el 25 de payares de 2019.

Tol mundu precisa les matemátiques en tolos aspeutos de la so vida. Nun ye solo para temes profesionales especializaos; nun ye solo para aquellos que tienen un supuestu don. Ye para toos, tolos díes.

Sigue leyendo «Día Internacional de les Matemátiques»

Publicado en Curiosidaes, Montes

28 díes colgáu a más de 6.000 metros.

L’aventura de Edu Marín yá ye película. L’escalador Edu Marín xube metro a metro la Torre ensin nome’, la más apuntiada de les Torres de Trango nel Himalaya. La so hestoria cúntase agora na película ‘Keep it Burning’.
La escalada foi llibre, utilizaba namás les sos manos y los sos pies: «El material solo s’usába como seguridá», afirma Edu Marín nuna entrevista a Antena 3 Deportes. «El visu ta a 6.240 metros y nós quedamos totalmente colgaos de la paré nuna pequena tienda que poníamos», desplica.

Sigue leyendo «28 díes colgáu a más de 6.000 metros.»

Publicado en Arqueoloxía, Curiosidaes

Una d’epigrafía de primeru de los Ástures.

 La pequeña y famosu estela ASTURUM ET LUGGONUM, que supunxo una revolución en munchos aspeutos nel estudiu de los Luggones. Por casu, yera la primer vegada que se vía escritu’l so nome en calteres llatinos por una mano que vivió na dómina na qu’inda esistíen como pueblu. Podéis visitar na esposición permanente del Muséu Arqueolóxicu d’Asturies.

A finales del sieglu XIX o principios del XX, yá que nun se conoz la fecha esacta anque, evidentemente, tuvo que ser antes de 1915 (añu de la muerte de Sebastián de Sotu Cortés), apaez una pequena estela que contien una inscripción en calteres llatinos.

Publicado en Uviéu

Planu d’Uviéu nel Sieglu XV

Planu d’Uviéu nel Sieglu XV. Mientres enforma tiempu Pumarín foi una pequena aldega cercana a Uviéu, nel camín que diba dende Uviéu hasta Avilés y que saliendo pela puerta de Gascona, pasaba pola Fonte de Foncalada, siguía por Pumarín y la Fonte de Pando, siguía pela fastera del Naranco y pasando la ponte de Cayés llegaba finalmente a Avilés, mientres enforma tiempu’l principal puertu d’Asturies.

Publicado en Día de...

Día Mundial de la Tortiella de Pataques

El día 9 de marzu celebra’l Día Mundial de la Tortiella de Pataques. Para los amantes d’esti ensundiosu platu o tapa esiste una variedá enorme de recetes para la so preparación. Con cebolla, chorizu, trufada y otres opciones gourmet, son una auténtica esquisitez para’l cielu la boca más refináu: sola, como tapa o sirvida como acompañante o guarnición nes comíes.

Sigue leyendo «Día Mundial de la Tortiella de Pataques»