Publicado en Día de...

Día Mundial del Arguyu Autista

 L’oxetivu ye refugar la negatividá en redol a la tema y celebrar l’espectru autista como parte de la neuro diversidá natural de los seres humanos. Ye una xornada para’l sentimientu de pertenencia y d’autoestima.
Sol lema «Autismu y humanidá: toa vida tien valor», la celebración de 2026 destaca y reivindica la dignidá y el valor de toles persones autistes como parte integrante de futuru común de la humanidá. Celébrase cada 18 de xunu como una celebración internacional de la neurodiversidad y l’identidá autista.

Foi empecipiáu en 2005 pol colectivu Aspies for Freedom, escoyendo esta fecha simbólicamente por ser el cumpleaños d’unu de los sos miembros fundadores. https://www.un.org/es/observances/autism-day

Les persones autistes tienen de poder decidir como los demás sobro la so propia vida y contribuyir a forxar el nuesu futuru común. António Guterres

A diferencia del Día Mundial de Concienciación sobro l’Autismu (2 d’abril), centráu na visibilización institucional y médica, esta xornada ye impulsada pola mesma comunidá pa promover la autoaceptación, los derechos civiles y el refugu a la patologización.

El Trestornu del Espectru Autista (TEA) nun ye una enfermedá cerebral nin una discapacidá. Ye una condición o trestornu permanente d’orixe neurolóxicu y xenéticu, que s’empecipia na etapa de la infancia.

Consiste nun conxuntu d’alteraciones qu’afecten al neurodesarrollo infantil, incidiendo nes habilidaes sociales, comunicacionales y conductuales del individuu.

Dende l’añu 2013 el términu Autismu modificose por Trestornu del Espectru Autista (TEA), que entiende trés trestornos:

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu