Publicado en Intelixencia Artificial, Llectura

Lleer, estudiar y pensar na era de la IA

Lleer, estudiar y pensar: les ferramientes que van marcar la diferencia na era de la intelixencia artificial. La meyora de la tecnoloxía obliga a repensar el valor de la educación, la llectura y el pensamientu críticu para entender la información, evitar la manipulación y tomar decisiones con criteriu propiu. Infobae

La importancia de la conocencia y la capacidá de discernir definen l’alderique contemporaneu. La traductora, Flavia Pittella sostuvo n’Infobae en Vivu que la diferencia nel mundu actual anicia en saber y entender. “La gran diferencia va faelo aquella persona que sepa”, afirmó.

El contestu global, marcáu pola meyora de la intelixencia artificial, enfrenta a la sociedá a un nuevu desafíu: estremar ente quien solo consume información y quien ye capaz d’analizala y crear a partir d’ella.

La creación de novedaes yá nun ye puramente humana. “La creación de coses nueves va pasar a tar en manos de la intelixencia artificial. Pero va ser una creación que nos afecte a los humanos”, señaló. Según la lliteraria, la filosofía contemporanea alvierte que la clave mora na conocencia y na capacidá de pensar más allá de lo dao.

Saber, entender y enseñar: la diferencia esencial. La divulgadora plantegó que’l mundu #estremar ente quien pueden discernir y quien solo peracaben. “El mundu va estremase ente’l que consume solamente intelixencia artificial y el que sabe discernir, y a partir d’esi discernir, crear coses nueves”, destacó Pittella. Pa ella, l’estudiu y la llectura resulten fundamentales: “Tamos nel puntu de tenemos que volver plantegar esta idea de que ye importante lleer pa saber”.

Pittella estremó ente entender y entender superficialmente. “Un científicu esplícanos un furacu negru y cuando nos lo esplica entiendelo. Pero dempués non podemos esplicalo”, cavilgó. Pa l’autora, la diferencia la marca’l maestru: “El maestru ye daquién que sabe daqué tan bien que te lo puede faer entender a vos”.

La tresmisión del saber, según Pittella, esixe fondura y compromisu. “El profesor siempres sabe muncho más de lo que da, tien que saber muncho más”, sostuvo. Esta fondura conviértese en condición para formar a otros y para evitar la superficialidá.

El peligru de la ignorancia y la desinformación

Pittella alvirtió sobro los riesgos de la falta de conocencia. “Hai un peligru na ignorancia. Grave. Nun saber ye peligrosu pa la nuesa llibertá, pa la nuesa ideoloxía. Tenemos que poder decidir en qué creemos a partir de lo que sabemos. Por que nun t’engañe. Y pa crear. Non puede crease nada sobro la base de la nada”, señaló.

L’autora acomuña’l desconocimientu a la vulnerabilidá frente a la manipulación y les noticies falses. Nun contestu onde la información circula de manera masiva y munches vegaes ensin control, Pittella identificó’l saber como un mecanismu de defensa y autonomía. “Saber” tresfórmase nun actu de decisión y de construcción identitaria.

El discernimiento, para Pittella, ye tamién una forma de resistencia énte les idees impuestes y la pasividá. L’autora enfatizó la necesidá de sostener el pensamientu críticu y el discutiniu como práctiques vitales na actualidá.

La llectura y la ciencia, caminos para entender el mundu Pittella recurrió a exemplos concretos para esplicar el valor de la conocencia. Encamentó “La física na vida cotidiana” d’Alberto Coloráu, obra qu’avera la ciencia a la vida diaria. “La física ye inentendible y tamién ye entendible. Entendela ayuda a entender el mundu. Y él faelo d’una manera bien didáctica”, comentó.

L’autora destacó que la física puede esplicase en términos cercanos y útiles. Según Pittella, el llibru estrema la materia en temes como la lluz, la gravedá y la velocidá, y aplicase a situaciones cotidianes. “Tou aplicáu a la vida natural, a la vida cotidiana. Esplicase como para nós, que nun entendemos nada de física”, afirmó.

L’accesu a la conocencia, según Pittella, rique materiales accesibles y propuestes qu’aguiyen l’interés. La divulgadora defende la llectura y la ciencia como preseos para entender meyor la realidá y para formar criteriu propiu.

Resistencia cultural: aprender, lleer y aldericar. La traductora consideró que l’aprendizaxe y la llectura constitúin “un actu de resistencia”. Frente a la proliferación de noticies falses y l’enclín a recibir información pasivamente, Pittella afirmó: “Güei, los que decidimos siguir estudiando, siguir lleendo, siguir diendo al cine, siguir aldericando, ye un actu de resistencia, porque tol planeta apunta a que vos pasivamente recibas”.

Pittella acomuñó la continuidá del aprendizaxe cola defensa de la llibertá y l’autonomía. “La única forma ye saber”, sorrayó. Para l’autora, la conocencia dexa crear, decidir y evitar la manipulación. Aportunó en que la cultura, la educación y el pensamientu críticu resulten fundamentales para enfrentar los desafíos actuales.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu