La docencia ye una de los oficios con menor esposición a la meyora de la intelixencia artificial (IA), sicasí la OCDE avisa de que la so amenaza va obligar a unu tresformamientu del sistema educativu, para poner el focu cada vez más nes mañes humanes, onde la IA entá nun llegó.
Según un informe realizáu pel centru d’analís Funcas y basáu en dos estudios de la OCDE sobro les competencies básiques de los adultos y l’esposición que tienen a perder los sos trabayos frente a la meyora de la IA, la situación va ser «crítica» pa los emplegaos de l’alministración, producción, hostelería o vientes, onde precisamente se concentra una gran parte de población con menor formación.
Unu de cada trés adultos n’España escarez de competencies básiques en llectura y matemátiques, asitiándose per debaxo del promediu de la OCDE -según datos de la evaluación internacional PIAAC 2023- anque una formación d’intensidá moderada y enmarcada nel puestu de trabayu puede devolver a una gran parte d’esos adultos a un nivel cimeru primero que la IA tresforme les sos ocupaciones.
El director de la área d’Educación de Funcas, Ismael Sanz, y profesor de la Universidá Rey Juan Carlos (URJC) señala a EFE que se debe priorizar la formación en capacidaes sociales y resolvimientu de problemes, árees onde’l xuiciu humanu sigue siendo cimeru a la tecnoloxía actual.
De fechu los oficios rellacionaos cola educación y les biblioteques presenten un índiz de capacidaes bien alto frente a la tecnoloxía.
«La IA ye un elementu d’ayuda na docencia, pero nun va mover a los docentes, pola interrellación social que trai. Ta demostráu que los cursos ‘online’ con IA tienen una tasa d’abandonu alzada y l’aprendizaxe ye un 17 % menor de la esviación estándar», señala Sanz de la que recuerda que la educación na aula ye un sistema estructurado, qu’amás busca una titulación y competencies acreditaes.
Sicasí, la IA va obligar al sistema educativu a «tresformar los oxetivos d’aprendizaxe», señala l’informe.
Recuerda que la IA actual ye bien competente en xeres repetitives, nel procesamientu del llinguaxe y na memoria, polo que la educación tien de redirixir el so enfoque escontra les mañes puramente humanes.
El 35 % de los adultos n’España atópase nos niveles más baxos de rendimientu en resolvimientu adaptativu de problemes, una cifra que supera la media de la OCDE (29 %).
Esti organismu encamienta actualizar los programes d’educación inicial, formación profesional y educación para adultos para incorporar de forma esplícita la enseñanza de la metacognición y el resolvimientu de problemes.
«L’oxetivu ye alzar rápido les competencies d’estos trabayadores primero que la IA tresforme por completu los sos empleos», aprofia l’informe.
Los grupos profesionales con mayor riesgu son: emplegaos contables, alministrativos y d’oficina, onde la IA yá apodera los requisitos del puestu.
Tamién operadores de producción industrial y maquinaria presenten un altu nivel d’esposición, al igual que los trabayadores de la preparación d’alimentos, servicios de restauración y vendedores comerciales.
Pero los espertos avisen: si la IA llograra avanzar un solu nivel más nes sos capacidaes cognitives (razonamientu, usu del llinguaxe y aplicación de conocencies), el riesgu alto estenderíase a oficios como informática, matemátiques, negocios, finances, ciencia, arquitectura ya inxeniería.
