Publicado en Sin categoría

Folixa na Primavera en Mieres.

Del 19 al 21 d’abril, Folixa na Primavera en Mieres. Empieza la cuenta trás y yá tenemos el cartelu, nel que les flores esfruten de dalgunos de los elementos más tradicionales d’esta fiesta: la música, el baille, la sidra… Un diseñu de Nieves González llenu de color y símbolos d’esta celebración guañada coles nueses tradiciones y hestoria.
Publicado en Día de...

Día Mundial del Clima

El 26 de marzu celebramos el Día Mundial del Clima. Surde col propósitu de concenciar a la población sobro la importancia que tienen les acciones y actividaes del ser humanu na variación climática.

Los riesgos del cambéu climáticu ponen de manifiestu la necesidá de realizar midíes efectives contra’l calentamientu global

Publicado en Música

“Meyor canción Folk” de la música asturiana 2024: “Perdayuri”.

Llunes 1 d’abril a les 19:00 hores n’Avilés, Plaza d’España

Premio AMAS a “Meyor canción Folk” de la música asturiana en 2024 por “Perdayuri”.
  • Perdayuri significa na nuesa llingua materna daqué según “per toos llaos”, y ye que’l poema xira alredor de la trescendencia del espíritu na guapura y l’equilibriu de la naturaleza.

Sigue leyendo «“Meyor canción Folk” de la música asturiana 2024: “Perdayuri”.»

La poesía ye’l llinguaxe de la pasión,
de la emoción, de la imaxinación,
de la esploración, de la contemplación,
de la celebración.

Sharon Olds

Publicado en Cine

Nueva película animá «Orión y l’escuridá»

La nueva película d’animación de Netflix, del guionista de ¡Olvídate de mí!’‘, ye un bonitu ya intelixente ensayu sobro los mieos, tenga la edá que tengas.

 

La comedia infantil narra cómo un neñu cobarde y espantino puede aprender a enfrentase a los sos mayores mieos. Va atrapar tantu a neños como adultos y que, nel contestu de les vacaciones de branu, vuélvese una opción ideal para esfrutar en familia.

Trátase d‘Orión y l’escuridá, una producción de DreamWorks que se centra nun neñu llamáu Orión, bien cobarde, que-y tien un irracional mieu a les abeyes, a los perros, al océanu, a les ondes de los teléfonos móviles, y sobremanera, a la escuridá. La hestoria foi comparada coles películes Monsters, Inc. y Inside Out de Pixar.

Sigue leyendo «Nueva película animá «Orión y l’escuridá»»

Publicado en Tresportes, Turismu

El turismu internacional 𝗰𝗿𝗲𝗰𝗲 n’Asturies un 12% en plena temporada baxa

El turismu internacional 𝗰𝗿𝗲𝗰𝗲 n’Asturies un 12% en plena temporada baxa 🏩🛏️El Principáu recibió a 173.548 visitantes que xeneraron 331.283 pernoctaciones ente xineru y febreru, superando’l balance de los dos primeros meses de 2023.
Publicado en TIEMPU

Estáu del tiempu n’Asturies

Alborecemos col cielu emborrináu, tando más escampláu na cordelera y fastera surocidental asturiana con unes temperatures que tan alrodiu de los 10ºC, rexistrándose nel puirtu Payares 3ºC.
Güei vamos tener nubosidá baxa que nun mos va dexar malpenes precipitaciones, sicasí n’estes primeres hores nos cordales del interior asturianu pue cayer dalgo d’orpín, el restu del día tará seco y nes zones altes ya puntos del surocidente tará poco nuboso o escampláu, abriéndose grandes claros o abancios nel restu al atapecer. Les temperatures camudarán poco con dalgo de nordés pela costa.

«Pienses que nunca te va pasar,
imposible que te asoceda a ti,
que yes la única persona del mundu
a quien enxamás van asoceder eses coses,
y entós, una por una, empiecen a pasate toes,
igual que-y asoceden a cualesquier otru».

Paul Auster

La llectura ye como un bálsamu para l’alma,
capaz de tresportanos a llugares maraviyosos
y espertar la nuesa imaxinación
.

Isabel Allende

Publicado en Día de...

Día mundial de la poesía

Día Mundial de la Poesía, celebráu cada añu’l 21 de marzu, conmemora una de les formes más preciaes de la espresión ya identidá y llingüística de la humanidá. La poesía, practicada a lo llargo de la hestoria en toles cultures y en tolos continentes, fala de la nuesa humanidá común y de los nuesos valores compartíos, tresformando’l poema más simple nun poderosu catalizador del diálogu y la paz.

Sigue leyendo «Día mundial de la poesía»

Publicado en Día de...

Día Internacional de la Llingua Materna

Güei, 21 de febreru, celébrase’l Día Internacional de la Llingua Materna. La idea de celebrar esti día foi una iniciativa de Bangladesh. Foi aprobáu na Conferencia Xeneral de la UNESCO de 1999 y llévase a cabu en tol mundu dende l’añu 2000. La UNESCO cree na importancia de la diversidá cultural y llingüístico para les sociedaes sostenibles. Nel marcu del so mandatu en pro de la paz, trabaya para caltener les diferencies de cultures ya idiomes que fomenten la tolerancia y el respetu de los demás.

Sigue leyendo «Día Internacional de la Llingua Materna»

«El neñu tien cien llinguaxes,
cien manos, cien pensamientos,
cien formes de pensar, de xugar y de falar,
cien siempres cien formes d’escuchar,
de sosprender, d’amar, cien allegríes
para cantar y entender.»
Loris Malaguzzi
Publicado en Día de...

Día de la Narración Oral

El Gobiernu d’Asturies súmase anguaño, pela primer vez, a la celebración internacional del Día de la Narración Oral con una sesión colectiva d’histories narraes nel Muséu Arqueolóxicu.Nel actu, esti miércoles 20 de marzu a les 18.30 hores, van participar los narradores asturianos David Acera, Carlos Alba Cellero y Ana Moràn, amás del gallegu Caxoto Díaz Valle. Amás, va convidase a narradores tradicionales non profesionalizaos pa convertir la xornada nuna fiesta del cuentu.
Publicado en Día de...

Día Internacional de la Llingua Materna 2024

El lema nel 2024 ye Educación multillingüe: un pegollu del aprendimientu interxeneracional. Con él, sorraya cómo les sociedaes multillingües y multiculturales existen al traviés de les sos llingües, que son los vehículos que tresmiten y caltienen el conocimientu y la cultura de manera sostenible y fomenten la tolerancia y el respetu pa colos otros. D’ende la importancia de caltener les diferencies de cultures y idiomes.

 

 

Publicado en Alimentos, Gastronomía, Xornaes

XIV Bocados/taragaños del Cófrade

🗓️ Del 22 al 31 de marzu
👉Ven a esfrutar de los taragaños típicos de Selmana Santa y de los menúes creaos para la ocasión nos establecimientos hosteleros uvieinos.

Son ellaboraciones de mini cocina (pinchu o mini tapa) que tienen de tar ellaboraos con ingredientes propios de la Cuaresma, tando prohibíos los productos del gochu, caza, tenral y polo xeneral les carnes y los sos derivaos (embutíos, patés, etc…).
En dellos establecimientos tamién se va sirvir el Menú del Cofrade en que la so composición, al igual que los Taragaños, tienen de figurar namá ingredientes propios de la Cuaresma.

«Pensar ye fácil. Actuar ye difícil.
Pero lo más difícil del mundu
ye actuar acordies
cola to forma de pensar.»
Johann Wolfgang Von Goethe

Publicado en Tresportes

L’últimu «coche volador» xaponés: SkyDrive

L’últimu «coche volador» xaponés llámase SkyDrive y tien ADN Toyota. Videu

La so misión diba ser encender la llapada olímpica de los Xuegos de Tokio 2020, pero tres esta prorroga yá puede dicise que realizó’l so primer vuelu. La fiebre polos vehículos voladores nun dexa de crecer, como nun paran de demostrar la gran cantidá de nueves compañíes (y tamién vieyos conocíos) que ponen per primer vegada en vuelu los sos modelos.

Sigue leyendo «L’últimu «coche volador» xaponés: SkyDrive»

Les muyeres que camudaron el mundu
nunca precisaron «demostrar» namás
que la so intelixencia.

Rita Levi Montalcini