Publicado en Sin categoría

¿Cuántos urogallos hai nel Cordal Cantábricu?

¿Cuántos urogallos hai nel Cordal Cantábricu? La especie recupérase, pero bien lentamente. El Cordal suma 209 aves, un 33% nel Suroccidente de la rexón y el restu en Llión. «Hai bones resultancies, pero queda enforma por faer», diz el Principáu.

El urogallo recupérase, pero bien lentamente y de forma contenida. Según los datos del últimu censu, de 2024, son 209 exemplares los que se cunten nel Cordal Cantábricu, ente Asturies y Llión, un 8% más que cinco años antes, yá que nel muestreo de 2019 fueron 191 aves les contabilizaes. Anque hai ameyoramientu, tanto’l Ministeriu de Transición Ecolóxica como la Conseyería de Mediu Rural del Principáu prefieren ser prudentes na so valoración.

«Anque se tán llogrando bones resultancies, entá queda enforma por faer y entá rique un gran esfuerzu al llargu plazu», almite’l director xeneral de Planificación Agraria, Marcos da Rocha, de quien depende la xestión de la especie n’Asturies.

El Principáu forma parte, al pie de Castiella y Llión y Cantabria, del grupu de trabayu impulsáu pol Ministeriu de Transición Ecolóxica en 2018 dempués de qu’el urogallo declarárase situación crítica de peligru d’estinción. El Ministeriu valora la evolución de l’ave nos mesmos términos que’l Principáu: «Entá queda un llargu y complexu camín por percorrer. Son apenes dos centenares d’individuos, ye la segunda estimación poblacional, polo que resulta prematuru estrayer conclusiones sobro l’enclín».

De los 209 urogallos, el 67% concentrar na provincia lleonesa (Alto Sil, L.laciana y Omaña; y en menor midida en Ancares y Bierzo) y el restu n’Asturies; en Degaña, Cangas de Narcea y Ibias. Nengún en Cantabria. El 56% son machos (117) y el 44%, femes (92), colo que se repara un mayor equilibriu que nel anterior rexistru, cuando’l 68,5% yeren machos y 31,5%, femes.

Los trabayos de campu fueron desenvueltos ente los meses d’abril a xunu de 2024 por personal de les comunidaes autónomes y el Ministeriu de Transición Ecolóxica. En total, muestrearon 320 unidaes o parceles, 177 n’Asturies y 143 en Llión, d’una superficie averada de 17,5 hectárees caúna d’elles.

El llargor total percorrida en zones crítiques pa la localización d’escrementos de urogallo foi de 1.185 kilómetros: recoyéronse 959 amueses totales que s’almacenaron ya identificaron darréu pal so analís xenéticu, 719 en Castiella y Llión y 240 n’Asturies.

«Conocer l’estáu de caltenimientu de la población de la especie ye una de les llínees prioritaries n’execución dientro del programa de recuperación», apunta Da Rocha. «El grupu de trabayu ye un claru exemplu más de collaboración ente alministraciones, cuntando tamién con asesores esternos especialistes».

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *