Publicado en Aniversariu

1792:  La primer guillotina

 El 21 d’agostu de 1792, la guillotina usose por primer vegada en Francia para una execución política. El condergáu foi Louis Collenot d’Angremont, un monárquicu acusáu de conspirar contra la Revolución. La máquina, adoptada como métodu d’execución pola so supuesta humanidá, reemplazó a los suplicios más crueles.

Díes dempués, la Convención Nacional abolió la monarquía y proclamó la república. La guillotina convertiose nel símbolu del Terror, con miles d’execuciones mientres los años siguientes.

El 21 d’agostu de 1792 inauguró asina una yera de violencia revolucionaria en Francia que marcaría’l cursu de la hestoria europea.

El diseñu mecánicu y la construcción del prototipu tuvieron a cargu del ciruxanu Antoine Louis xuntu al fabricante de preseos d’orixe alemán Tobias Schmidt. Por esta razón, primeramente conociose como Louison o Louisette. Joseph-Ignace Guillotin promovio l’usu d’una máquina para igualar les execuciones y evitar sufrimientos innecesarios énte l’Asamblea Nacional.

El preséu, pretendía igualar el castigu pa tolos condergaos y encurtiar el sufrimientu. El so usu estendiose mientres más d’un sieglu, hasta l’abolición de la pena capital nel país.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu