Camín de Santiagu

/

Los tres caminos: ETAPES

Bendueños es un pueblo del concejo de Lena, situado a 600 m de altitud, al final de una carretera que parte de La Frecha. Conserva buenos ejemplos de arquitectura tradicional, entre los que sobresale un hórreo con estupenda decoración estilo Villaviciosa, entre las que destacan una escena erótica, similar a la de Lorío (Laviana), pero mejor conservada, y una serpiente. En sus cercanías se encuentra el Santuario de Bendueños, ligado al Camino de Santiago.

  • TPA: El Camino, por Rodrigo Cuevas / Toos los episodios / Programa presentáu pol polifacéticu artista y cantante asturianu Rodrigo Cuevas. En 18 capítulos va percorrer toles etapes del Camín de Santiago que transiten pel Principáu d’Asturies.Partiendo de Bustio, nel conceyu de Ribadeva, vamos travesar tola xeografía asturiana de leste a oeste, siguiendo los pasos de los pelegrinos pel llamáu camín costeru, el primitivu, y les intersecciones que los xunten. Un programa que va aunir paisaxe y paisanaxe, que quier reflexar l’espíritu del camín y recoyer les vivencies del nuestru pelegrín d’esceición como si d’un reality se tratare.

El Rei Alfonso II, primer pelegrín a Santiago

El Rei Alfonso II d’Asturies, tamién conocíu como El Castu, ye consideráu’l primer pelegrín a Santiago. ¿Sedrá esta hestoria verdá? Cunta la tradición qu’embaxo’l so reináu afayóse la tumba del apóstol y que’l rei en persona entamó’l camín pa comprobar si yera cierto. El so percorríu ye l’itinerariu conocíu como’l Camín Primitivu. Hai un dichu popular que trata de reafitar esta versión. Dizse que «quien va a Santiago y nun va al Salvador (la Catedral d’Uviéu), visita al criáu y escaez al señor».

El Camín Primitivu

El denomináu Camín Primitivu ye’l que parte de San Salvador d’Uviéu y s’adientra pel interior de l’Asturies Occidental, pasando per Les Regueres, Grau, Salas, Tinéu, Allande y Grandas de Salime. Esti camín declaróse Patrimoniu Mundial de la UNESCO y cunta con etapes dures, qu’alternen xubíes y descensos, pasando per caminos de folla y senderos, típicos de monte ya interior. Con tolo gratificante del paisaxe y la gran cantidá d’agospios y hoteles faen que cada vegada más pelegrinos escueyan esti camín p’aportar a Santiago.

TOLES ETAPES

Uviéu – Grau (26 km) – Gráu – Salas (23 km) – Salas – Tinéu (20km) – Tinéu – L a Puela (28km) – La Puela – A Mesa (22,8 km) – A Mesa – Grandas de Salime (16,8 km) – Grandas de Salime – A Fonsagrada (28 km) – A Fonsagrada – O Cádavo (25 km) – O Cádavo – Lugo (31 km) – Lugo – San Romao da Retorta (24 km) – San Romao da Retorta – Melide (26 km) – Melide – Pedrouzo (33.3 km) – Pedrouzo – Santiago de Compostela (20 km)

/

 

 

 

POR QUÉ ELEGIR EL CAMINO PRIMITIVO

El Camino Primitivo es una ruta dura. Los habituales 13 días que se tarda en llegar de Oviedo a Santiago de Compostela trascurren por montaña hasta Lugo. Tras ello, la llegada a la capital jacobea se relaja un tanto. Menos transitada que el Camino Francés, pero popular y cuidada, esta vía es ideal para peregrinos veteranos. Estos la disfrutarán especialmente, al conocer mejor su forma de andar y cómo asumen los continuos requiebros.

Como ruta independiente, posee una distancia más mesurada que otras alternativas. Esto permite recorrer el Camino Primitivo entero sin necesidad de hacerlo por tramos. Por otro lado, tiene una gran relación con el Camino del Norte. Optar por virar hacia Oviedo en lugar de seguir recto a Gijón es una posibilidad para los peregrinos de la costa. De esta forma, el trazado que parte de Irún puede culminarse atravesando el sendero primigenio a la tumba del santo.

Precisamente su carácter fundacional es lo que más destaca del Camino Primitivo. Como se narra más adelante, fue el primer Camino de Santiago. Alfonso II El Casto fue el monarca asturiano que comenzó oficialmente la peregrinación a Santiago de Compostela. Lo hizo por esta ruta interior, que evitaba a los temidos moros. A quien le guste la historia jacobea, los retos físicos y ciertas dosis de soledad, tienen en esta alternativa una gran opción.

A continuación, una serie de observaciones sobre este trazado. Se tratan desde la historia hasta consejos sobre dónde dormir en el Camino Primitivo.