Per sestu añu consecutivu, el 25 d’ochobre’l mundu de la llírica celebra’l Día Mundial de la Ópera, una xornada para divulgar, averar y reivindicar esti xéneru musical a los públicos de too el mundu, sía como quier la so procedencia, edá o condición.
La ópera ye una de les formes más antigües d’entretenimientu y con más de 400 años d’hestoria, sigui emocionando a millones de persones en tol mundu. El 25 d’ochobre celebra’l Día Mundial de la Ópera, para homenaxar a esti fascinante xéneru teatral y musical que, a pesar los sos sieglos d’hestoria sigue siendo tan vibrante como siempres. La fecha de celebración coincide cola fecha de nacencia de Georges Bizet y Johann Strauss II, compositores afamaos d’ópera y opereta.
Anguaño atópase en procesu la so declaración oficial per parte de la UNESCO, cuntando col respaldu del Institutu Internacional del Teatru (ITI) y representantes de la ópera, tales como Opera & Music Theatre Forum (Reinu Uníu); ÓPERA Canadá, Ópera XXI (España); Réunion deas Opéras de France (Francia) y los Centros Nacionales para les Artes Escéniques de China ya India.
¿Cómo surdió la Ópera? La ópera ye un xéneru de música teatral caracterizada por una acción escénica con acompañamientu instrumental. Estes representaciones llévense a cabu en teatros d’ópera, acompañaos por una orquesta o una agrupación musical menor.
Surdió como una iniciativa d’un círculu d’eruditos conocíu como la Camerata Florentina a finales del sieglu XVI, pa musicalizar testos dramáticos, basándose nel teatru griegu antiguu.
Destácase la presentación de les primeres obres como La Dafne (1597) y Eurídice (1600). Darréu, la evolución de la ópera inclínase escontra diverses corrientes musicales: ente’l sieglu XVII y la primer metá del sieglu XVIII destacóse’l periodu Barrocu, caracterizáu por métodos compositivos y vocales, según la producción teatral y escenográfico.
Depués surdió’l Clasismu na segunda metá del sieglu XVIII, caracterizáu pola harmonía de les composiciones musicales con figures como Mozart y Beethoven. Yá pal sieglu XIX el Romanticismu caracterízase pola individualidá de los compositores, con diverses variantes musicales.
El Teatru de la Maestranza celebra’l Día Mundial de la Ópera 2024 rindiendo homenaxe a la ópera italiana, que foi apocayá incluyida na llista de Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá, con una cámara despinta nel Mercáu de Triana, en Sevilla.
