Publicado en Fuelga

Convocatoria de fuelga para los díes 27 de mayu y 5 de xunu

 12 razones para la fuelga na educación pública asturiana.

Eses razones son:

  • Retayos n’atención a la diversidá «La falta d’especialistes en Pedagoxía Terapéutica, Audición y Llinguaxe y auxiliares educativos torga atender afechiscamente al alumnáu con necesidaes específiques de sofitu educativu.
  • Plantiyes docentes insuficientes. «Caltiénense ratios d’alumnáu per aula inasumibles en munchos centros, especialmente en zones urbanes.
  • Interinidá cronificada. «La plantiya orgánica amenorgar con cada decisión de la Conseyería y un porcentaxe totalmente escesivu de personal docente y de sofitu sigue en situación d’interinidá añu tres d’añu.
  • Déficit de personal alministrativo «La mayoría de centros escarez dafechu de personal alministrativo, lo que sobrecarga a equipos directivos y docentes con xeres burocrátiques que nun-yos correspuenden. Por non haber, yá nun hai nin ordenances na mayoría de los centros».
  • Baxada de sueldu por ponete enfermu «Si un docente enferma de llarga duración, por casu, por un cáncer, ‘el premiu’ qu’ufierta l’alministración cuando se reincorpora al cursu siguiente ye la perda de la evaluación docente. Traducíu: la Conseyería por tener un cáncer te descuenta hasta 480 euros de la to nómina mientres un cursu completu».
  • Les baxes nun se cubrin. Amás, «les baxes nun se cubrir». «Cuando un docente enferma, les baxes en munchos casos tarden en cubrir selmanes, lo cual sobrecarga a quien yá suelen tener el so horariu de clases a la llende».
  • Desigualdá territorial. «Los centros rurales o de zones esvalixaes sufren xuna infrafinanciación estructural que xenera desigualdaes graves y los equipos directivos unipersonales xunen a tolo anterior, la soledá d’un cargu nel que recai tol pesu y la responsabilidá del centru nuna sola persona».
  • Infraestructures obsoletas. «Aules ensin ventilación fayadiza, goteres, calefacción deficiente, instalaciones deportives n’estáu ameyorable o problemes d’accesibilidá son realidaes cotidianes en munchos colexos ya institutos.
  • Supresión de sofitos y refuerzos. «El númberu de docentes de sofitu foi amenorgáu progresivamente n’Infantil, Primaria y Secundaria, col consiguiente impactu sobro l’atención individualizada al alumnáu.
  • Falta de reconocencia profesional. «Coordinaciones, tutoríes, ellaboración de proyectos, planes de convivencia, xestión de plataformes dixitales… Tou esti trabayu invisible nun se reconoz nin se retribuye afechiscamente. Nada ye abondu pa l’alministración. Y mientres n’otres CCAA, va años que se remuneran delles funciones como les tutoríes, n’Asturies nin siquier tenemos xuna hora de tutoría pa poder dedicar al alumnáu n’Educación Primaria mientres les clases. La sobrecarga ye insostenible».
  • Deterioru salarial «El profesoráu asturianu perdió más d’un 20% de poder adquisitivu respectu al IPC acumuláu. Anguaño somos los docentes peor pagaos d’España. La fienda salarial devasa los 700 euros mensuales con otres comunidaes autónomes y la perda retributiva llegó a tal estremu que yá non se contabiliza n’euros o en díes; puede calculase n’años de sueldos ensin cobrar».
  • Conciliación familiar inesistente «Les xornaes estendíes y l’imposición d’actividaes ensin consulta previa tamién nos torgar conciliar la vida llaboral y familiar en munchos casos: cursos fora d’horariu, formaciones fora de la nuesa xornada, xuntes y planes impuestos (como agora mesmu a los miembros de tribunales) que nos sobrecargan entá más d’hores de trabayu que salen del nuesu tiempu personal. Pídesenos que síamos quien apurramos conciliación a les families a base de prescindir de la nuesa, de camudar el nuesu tiempu y el de les nueses fíes y fíos pol de los demás».

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Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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