Publicado en Arqueoloxía, Museos, Premios Princesa d´A.

El Muséu Nacional d’Antropoloxía de México, Premio Princesa de la Concordia 2025

La institución alluga importantes colecciones etnográfiques y antropolóxiques. Fundada en 1964, la institución constituyó un espaciu de reflexón sobro l’heriedu de la cultura mexicana. Fonte: El Comercio

Sesenta años dedicaos a la recuperación y caltenimientu de la memoria histórica d’un país sirviéron-y al Muséu Nacional d’Antropoloxía de México para faese col Premiu Princesa de la Concordia 2025. El xuráu, presidíu por Adrián Barbón, reconocía esta mañana «el llabor científicu, técnica, cultural, social y humanitaria» que la institución, dirixida por Antonio Saborit dende 2013, demostró realizar nel ámbitu internacional dende la so fundación.

Referente de l’arquitectura mexicana del sieglu XX, trátase del muséu más grande del país, con 22 sales y más de 45 mil metros cuadraos dedicaos a colecciones arqueolóxiques y etnográfiques.

Concebíu para ser «un espaciu de reflexón sobro’l ricu heriedu indíxena» de la nación, recueye los testimonios de dellos grupos culturales que fueren allugaos, nun principiu, nel primer Muséu Mexicanu (fundáu en 1825), y que se treslladaríen a Chapultepec tres los cambeos na organización en 1940.

Marcáu por un sonáu robu en 1985 que «camudó la percepción de la sociedá avera del valor de los mancomunes» qu’allugaba, caltien delles pieces como la Piedra del Sol, la Coatlicue y la Piedra de Tízoc, escultures imprescindibles pa trazar la hestoria indíxena mexicana, amás de Xochipilli o’l Señor de les Flores, la llábana, la dote y la mázcara de jade de la tumba del emperador maya Pakal y la mázcara del divos Esperteyu —que pertenez al arte zapoteco—.

En xunetu de 2017 recibió, pal so resguardu y preservación, «la cadarma prehistórica femenín con datación directa más antigua y xenéticamente intactu d’América», ‘Naia’, topáu en 2007 y que la so antigüedá envalora en trelce mil años. Amás, guarda ente les sos parés xuna pergrande colección d’oxetos etnográficos que dexen entender y poner en valor la vida cotidiana de los pueblos indíxenes contemporaneos del país.

Dende la Fundación destaquen que’l muséu «ta consideráu unu de los más importantes de Llatinoamérica» y que ye «un referente global nel estudiu de la humanidá, por cuenta del so compromisu cola divulgación, la investigación y la preservación del patrimoniu cultural», qu’amás «caltien xuna relación estrecha con España y la cultura española, yá que nes sos sales atópense tamién oxetos del períodu virreinal que reflexen la fusión de les cultures indíxena y español y la relación bidireccional qu’históricamente s’estableció ente estes, nutriéndose y arriqueciéndose mutuamente».

Estos motivos fueron más que suficientes pa poner en valor el so incansable llabor, que fuera reconocida n’ocasiones anteriores con distinciones como la Medaya 1808 del Gobiernu del Distritu Federal y el Premiu Fundación México Xuníu ‘A la excelencia de lo nueso’, el Premiu Nacional d’Antropoloxía, el Premiu INAH, el Premiu Crónica o la Medaya de l’Asociación Española d’Amigos de l’Arqueoloxía.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *