Publicado en Astronomía, Día de...

Día Internacional de la Lluna

Esta fecha recuerda la llegada del ser humanu a la Lluna en 1969 y convídanos a almirar la so guapura, valor científicu y cultural. Ye una xornada que se celebra’l 20 de xunetu dende 2022, establecida nel 2021 pola Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes (AGNU).

El Día Internacional de la Lluna foi proclamáu tres l’aprobación de la solicitú presentada pola Moon Village Association (MVA) una organización dedicada a fomentar la collaboración internacional para la esploración y usu del espaciu llunar, ta encargada de coordinar les actividaes rellacionaes con esti día.

La so solicitú presentar mientres la 64.ª sesión de la Comisión sobro l’Usu del Espaciu Ultraterrestre con Fines Pacíficos, un organismu de la ONU dedicáu a aldericar y promover l’usu pacíficu del espaciu esterior. Foi proclamáu pola (AGNU) el 9 d’avientu de 2021 como parte del resolvimientu de la Cooperación internacional nel usu del espaciu ultraterrestre con fines pacíficos y en base al Informe de la Comisión Política Especial y de Descolonización (Cuarta Comisión).

L’oxetivu d’esta proclamación ye celebrar los llogros de la esploración llunar por tolos Estaos y fomentar la conciencia sobro la esploración y usu sostenible del satélite natural de la Tierra.

Esti día celebra’l 20 de xunetu de cada añu, coincidiendo col aniversariu del aterrizaxe de la misión Apolo 11 en 1969, que marcó’l primer contactu humanu cola Lluna. La elección d’esta fecha simboliza tantu’l llogru históricu de la humanidá na esploración espacial como fomentar futures misiones y proyectos llunares. La so primer celebración realizar en 2022.

El 20 de xunetu, conmemórase’l 56 aniversariu del primera alunizaxe, un eventu que marcó un antes y un dempués na hestoria de la humanidá.
En 1969, la misión Apolo 11 llogró lo que mientres milenios paecía imposible: llevar a seres humanos a la superficie de la Lluna. Neil Armstrong foi’l primeru en triala, pronunciando la icónica frase: “Ye un pequenu pasu pa un home, pero un reblincón pa la humanidá.”
La fazaña nun foi solo tecnolóxica, sinón fondamente simbólica. Per primer vegada, la humanidá abandonaba’l so planeta d’orixe pa esquizar otru cuerpu celeste. Foi una amuesa de lo que podemos llograr cuando la conocencia, la ciencia y la cooperación converxen nun propósitu común.
Detrás del llogru taba una combinación de precisión científica, audacia y determinación. El saléu, el cálculu de trayectories y los sistemes de soporte vital diseñense con tecnoloxíes que güei paecen primitives, pero que nel so momentu representaben el cumal del inxeniu humanu.
En plena carrera espacial, l’Apolo 11 demostró que’l cielu nun yera la llende, sinón l’entamu d’una nueva era. De magar, unviemos sondes a les llendes del sistema solar y telescopios que nos revelen los secretos del universu primitivu. Pero tou empezó con un pie sobro’l regolito llunar. Y güei, 56 años dempués, recordámoslo non como una fazaña del pasáu, sinón como un recordatoriu d’escontra ónde entá podemos llegar.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu