Publicado en Flores

El mesíes de les plantes fai de guía na Fonte Baxa de L.luarca (Valdés)

El «mesíes de les plantes» fai de guía na Fonte Baxa de L.luarca y ve n’Asturies potencial para más xardín. Carlos Madalena comparte conocencies con mediu centenar de curiosos: «Cuanto más sabes, más t’interesa la flora». LNE

Mediu centenar de persones, delles llegaes espresamente de Madrid, Barcelona o Alicante, fueron les afortunaes que vivieron una visita única al monte-xardín de la Fonte Baxa de L.luarca (Valdés). Al guía habitual, Nike García, sumáronse les esplicaciones del prestixosu conservador y divulgador Carlos Madalena, conocíu como’l mesíes de les plantes», encargáu de velar poles especies tropicales de los Xardinos Reales (Royal Botanic Gardens) de Kew, en Londres, y que foi reconocíu va unos díes poLA NUEVA ESPAÑA col premiu Asturianu del Mes».

Nuna visita que s’enllargó mientres dos hores, los botánicos llevaron a los asistentes a conocer delles de les especies más singulares que pueden vese nel xardín, ensin dexar de mentar otres comunes. Les esplicaciones fueron entemeciendo datos técnicos de les plantes, les sos propiedaes, pero tamién partes d’hestoria ya intereses. Demostrando «toos esos universos espandíos» que tienen les plantes, espunxo Carlos Madalena.

A la so llegada al monte-xardín, que visitara namá y per primer vegada en 2021, sosprendiose col so «terrible verdor» a pesar de tar n’agostu. «El xardín ta como un verxel, ta empobináu al norte y col mar casi nun hai xelaes, asina que la cantidá de plantes que pueden cultivase equí ye impresionante», destacó l’espertu, qu’aseguró que «Asturies tien potencial pa tener más xardinos como este».

 

Los asistentes a la visita empuesta | D. ÁLVAREZ

Lo que tamién-y ablucó foi la cantidá de xente #sumar a la propuesta de realizar con él la visita empuesta. Nuna selmana vendieron les 50 entraes reservaes pa la cita y el teléfonu nun paró de sonar recibiendo otres tantes llamaes que tuvieron que ser refugaes.

«Antes les plantes yeren cosa de güeles, pero fixeron un bon trabayu de base y agora a los nietos empiécennos a interesar», apuntó Madalena, que, al traviés de la so esperiencia, señaló cómo’l mundu de les plantes ye adictivu y convídate a querer aprender más: «Cuando nun conoces nada, ye tou igual, verde, pero cuando empieces a aprender, cuanto más sabes, más coses ves y más t’interesa».

Añedió amás que nunca se puede saber nin la centésima parte de la conocencia xeneral qu’hai, nunca aburres porque siempres hai daqué qu’aprender o afayar». Nesti sentíu, recordó como va dos años publicó sobre la planta coles fueyes más grandes del mundu y taba «al llau d’una carretera y naide diérase cuenta de que yera una cosa distinta».

Dalgunes de les paraes de la visita llevaron a afayar intereses de la pasiflora, que cunta con más de 600 especies, «munches tán amenaciaes por estinción y equí hai munches que podríen cultivase», sorrayó l’espertu.

Los nenúfares tamién fueron una parada obligatoria, por ser xuna de les plantes favorites de Carlos Madalena: «Creo qu’a toos nos gusten los nenúfares, ye una flor que sale na agua, ye de les más antigües qu’hai y bien diverses nel númberu d’especies».

La visita remató con una ponencia de Madalena na qu’espunxo una curtia hestoria de la evolución de les plantes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu