L’Axencia de Meteoroloxía (Aemet) fai balance climáticu del branu n’Asturies y ufierta una predicción estacional para la seronda, que va empezar el próximu 22 de setiembre y va enllargase hasta’l 21 d’avientu cola llegada del iviernu. La rexón vivió un branu «desaxeradamente templáu». La Voz /
Asturies encara una seronda templao y seco dempués de pasar un branu «desaxeradamente templáu», según la predicción estacional de l’Axencia Estatal de Meteoroloxía (Aemet).
El delegáu d’Aemet n’Asturies, Ángel J. Gómez, ufiertó esti miércoles una rueda de prensa na que detalló qu’hai un 70% de probabilidaes de que la seronda sía más templáu de lo normal na comunidá, un 20% de que s’asitie nes temperatures promediu y un 10% de que sía fríu.
Con al respective de les precipitaciones, l’escenariu secu» ye’l más probable, con un 45% de posibilidaes de producise, frente al normal y l’humedo, con un 35% y un 20% de probabilidaes respectivamente.
Gómez realizó tamién un balance climáticu del branu, que definió como «desaxeradamente templáu», coles temperatures más altes rexistraes nel periodu 1961-2025, y «bien secu», al recoyese unes precipitaciones un 53% inferiores al promediu nel periodu 1991-2005.
Según afirmó, xunu foi’l mes que más destacó, siendo «desaxeradamente templáu» y rexistrando una temperatura 2,9 graos mayor de lo normal nel periodu 1991-2020, ente que’l día 15 d’agostu batiéronse munchos récords de temperatures», n’estaciones como Mieres-Baiña (43,1º), Uviéu (41,2º) y Amieva-Panizales (41,1º).
Les temperatures d’esi día, metanes una fola de calor qu’afectó a toa España ente’l 3 y el 18 d’agostu, debierense a una «dosal bien persistente» combinada con una masa d’aire sahariano» que foi forzáu a baxar dende’l Cordal Cantábricu col vientu del sur.
Con al respective de les precipitaciones, la seca afectó con mayor incidencia na zona suroccidental, onde’l clima foi «desaxeradamente secu», y especialmente nel mes d’agostu, cuando’l déficit hídricu con respectu al periodu 1991-2005 asitiase nel 64%.
Según afirmó’l delegáu de l’Aemet, estes circunstancies favorecieron les quemes qu’afectaron a Asturies, especialmente nel Suroccidente, por cuenta de que’l secañu de la vexetación y les altes temperatures son factores d’espardimientu de les llapaes.
Nel añu hidrolóxicu en cursu (ochobre 2024 a agostu 2025) la precipitación foi un 20% menor de lo normal n’Asturies pal periodu de referencia 1991-2020, polo qu’el so calter ye «bien secu».
L’índiz de precipitación estandarizáu, con un -1,24 no que va d’añu, indica qu’Asturies ta en situación de llixera seca, ente que nos postreros dos años nun se considera que’l Principáu tea en seca (0,97) y, si se tomen como referencia los postreros 36 meses, l’estáu de la comunidá ye de seca (-1,65), informa Efe.
