Publicado en Día de...

Día Internacional de l’Alfabetización

«Promover l’alfabetización na era dixital».
Güei celebramos el Día Internacional de l’Alfabetización, una xornada para recordar el valor tresformador d’aprender y compartir conocencia. Anguaño, la UNESCO pon el focu nun retu actual y urxente: “Promover l’alfabetización na era dixital”, nun mundu onde nun basta con lleer y escribir, sinón tamién entender, crear y desendolcase con pensamientu críticu en redolaes dixitales cada vegada más complexos.

Esti día foi establecíu nel añu 1965 pola Organización de les Naciones Xuníes para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) coles mires d’espublizar y resaltar la importancia de l’alfabetización na sociedá y nel individuu.

De magar, el conceutu d’alfabetización foi evolucionando a lo llargo del tiempu y, anguaño, dichu conceutu ye consideráu como una habilidá para aprender.

L’alfabetización ye la base para adquirir conocencies, habilidaes, valores, actitúes y comportamientos más amplios que fomenten una cultura de paz duradera basada nel respetu a la igualdá y la non discriminación, l’estáu de derechu, la solidaridá, la xusticia, la diversidá y la tolerancia, y que construyan relaciones harmonioses con unu mesmu, con otres persones y col planeta.

Anguaño, el Día Internacional de l’Alfabetización (DIA) va celebrase so la tema: «Promover l’alfabetización na era dixital».

La dixitalización ta tresformando la forma en qu’aprendemos, vivimos, trabayamos y socializamos, con efectos tantu positivos como negativos, dependiendo de cómo rellacionamos con ella. Magar les ferramientes dixitales pueden ampliar les oportunidaes d’aprendizaxe para los grupos marxinaos esti cambéu dixital tamién trai’l riesgu d’una doble marxinación: esclusión tantu del aprendizaxe tradicional como de los beneficios de la era dixital. La dixitalización tamién plantega otres esmoliciones, como cuestiones de privacidá, vixilancia dixital, sesgos reforzaos, ética, consumu pasivu y efectos sobro’l mediu ambiente.

L’alfabetización ye clave por que estos tresformamientos sían inclusives, pertinentes y significatives. Más allá de lleer y escribir en papel, l’alfabetización na era dixital dexa a les persones aportar, entender, evaluar, crear, comunicar y participar en conteníos dixitales de forma segura y fayadiza. Tamién ye fundamental pa fomentar el pensamientu críticu, identificar información confiable y desendolcase en redolaes informatives complexos.

Na Fundación Margarita Salas creemos que l’alfabetización científica ye parte esencial d’esti desafíu. Por eso impulsamos proyectos como Dinamizadores STEAM, que lleven la ciencia y la tecnoloxía a les aules dende les primeres etapes educatives. Al traviés de talleres creativos, esperiencies científiques y referentes cercanos, los dinamizadores averen a neños y neñes al llinguaxe de la ciencia, fomentando l’interés, la creatividá y la capacidá de pensar de manera crítica.
Bien llueu arrincamos el nuevu cursu del programa y, con él, nueves oportunidaes para siguir semando vocaciones científiques y reforzar una alfabetización que, más que nunca, ye clave para’l futuru. Puedes conocer más sobro’l nuesu programa Dinamizadores STEAM equí: https://dinamizadores-stem-fms.com/

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu