Publicado en Montes

El mirador que ‘canta’ al vientu y ufierta una vista de 360º nel corazón d’Asturies

El mirador que ‘canta’ al vientu y ufierta una vista de 360º nel corazón d’Asturies. El Mirador Xeolóxicu de Farrapona ye una estructura en forma de ‘looping’ que non solo dexa reparar el valle, sinón que tamién “canta” cuando sopla’l vientu.

El mirador Geológico de Farrapona es una estructura en forma de looping diseñada por Puerto & Sánchez Arquitectos situada en el puerto de Someido.

Mirador Xeolóxicu de Farrapona

La contemplación del paisaje natural es uno de los espectáculos que mejor pueden satisfacer a nuestros sentidos: grandiosidad, pureza, tranquilidad… En los sitios que ofrecen panorámicas únicas, suelen construirse unos miradores, concebidos como ventanas abiertas al territorio, lugares que invitan a detenerse, respirar y descubrir la geografía desde una nueva perspectiva.

Algunos de ellos son simples bancos de madera en la sombra, mientras que otros son todo un alarde de ingeniería, diseño, e incluso una retrospectiva hacia el patrimonio local. De unos años a esta parte, estas plataformas se han convertido en piezas de diseño integradas en su entorno y, en ocasiones, dotadas de funciones sensoriales inesperadas.

En Asturias, un nuevo ejemplo se ha sumado a esta lista, se trata del Mirador Geológico de Farrapona, una estructura en forma de ‘looping’ diseñada por Puerto & Sánchez Arquitectos, que no solo permite observar un valle de gran valor natural, sino que también “canta” cuando sopla el viento.

El mirador se apoya sobre una pirámide invertida de cuatro columnas, lo que reduce al mínimo su huella en el suelo y refuerza la sensación de ligereza.

Apoyos: José Ramón Puerto Álvarez

Un ‘looping’ sobro’l puertu más altu d’Asturies. Esti mirador álzase nel Altu de la Farrapona, el visu del valle de Saliencia nos Montes Cantábricos, nel puertu de Somiedu, el más altu accesible per carretera de la provincia, ye un destín popular pa senderistes, ciclistes y amantes del paisaxe.

Pal estudiu “l’oxetivu yera crear un mirador circular que dexara a cualesquier entrar, contemplar l’escepcional paisaxe de 360 graos y salir de nuevu”. D’ende la so forma de cinta circular que sobresal sobro’l terrén, ufiertando xuna esperiencia envolvente. El mirador sofítase sobro una pirámide invertida de cuatro columnes, lo qu’amenorga al mínimu la so buelga nel suelu y refuerza la sensación de llixereza.

La cubierta está formada por una chapa metálica con perforaciones en forma de lágrima, ideadas para evitar la acumulación de agua y nieve durante el invierno.

Cubierta de chapa. José Ramón Puerto Álvarez

La estructura ta compuesta por un arcu formáu por nueve pieces prefabricaes nun taller especializáu, asitiáu a más de 100 kilómetros. Tres el so tresporte en camión, fueron ensamblaes y fites nel so allugamientu definitivu cola ayuda d’una grúa.

A lo llargo del so percorríu, los visitantes atopen paneles discretos con información sobro nueve puntos d’interés xeolóxicu. Estes plaques, integraes ente les barandielles, dexen identificar elementos del paisaxe ensin atayar la vista panorámica.

El pavimento y las barandillas se sostienen mediante vigas huecas con soportes soldados, separadas 10 centímetros entre sí para mantener la transparencia visual.

Barandillas. José Ramón Puerto Álvarez

Un diseñu qu’interactúa col vientu. L’allugamientu del mirador, sometíu a iviernos con temperatures baxo cero y branos que raspien los 30 ºC, esixía una solución resistente y de baxu caltenimientu. Por ello, l’estudiu optó por aceru resistente albentestate, capaz de soportar cambeos térmicos estremos ensin degradase, a diferencia de la madera, que se vería afectada con rapidez nestes condiciones.

El pavimentu y les barandielles sostienense por aciu vigues bueques con soportes soldaos, separaes 10 centímetros ente sí pa caltener la tresparencia visual. La cubierta ta formada por una chapa metálica con perforaciones en forma de llárima, escurríes pa evitar l’acumuladura d’agua y nieve mientres l’iviernu.

Esta característica técnica traxo consigo un efectu inesperáu: “cuando sopla’l vientu, el mirador ‘canta’, emitiendo un soníu musical que produz un efectu involuntariu, pero suxerente”, rellaten nel estudiu.

El diseñu, amás, garantiza l’accesibilidá. La plataforma caltien la mesma elevación nel so puntu d’entrada y salida, dexando l’accesu de sielles de ruedes y facilitando el percorríu a tolos visitantes.

La plataforma mantiene la misma elevación en su punto de entrada y salida, permitiendo el acceso de sillas de ruedas y facilitando el recorrido a todos los visitantes.

Accesibilidad. José Ramón Puerto Álvarez

Esti proyectu foi’l ganador d’un concursu convocáu pol Conceyu de Somiedu y enmárcase n’una estratexa más amplia para poner en valor el patrimoniu natural, etnográficu y xeolóxicu d’Asturies. Más qu’un simple mirador, la obra combina inxeniería, sensibilidá paisaxística y un chisgo poéticu que convierte la visita n’una esperiencia sensorial completa.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu