Publicado en Sin categoría

«Catedrales»

THE ASTURIANER N 61 /  Títulu CATEDRALES /

Autor DAVID A. PALICIO / Testu LETICIA SÁNCHEZ RUÍZ

 

Celebramos la llegada d’ochobre poniendo en valor unu de los símbolos arquitectónicos más representativos d’Asturies: el castillete mineru. 
Mientres décades, la economía de la nuesa tierra sostúvose gracies a la esplotación del carbón, en redol al cual florió una cultura singular, forxada nel esfuerzu, la solidaridá y el calter cerbunu de la xente minero.

Asturies tien unu de los patrimonios industriales más importantes d’España, y esta portada quier ser una reivindicación d’esa identidá colectiva, según una llamada a la memoria y al caltenimientu d’un legáu que nos define.

Falar d’ochobre y d’el nuesu pasáu mineru ye tamién remembrar unu de los acontecimientos más trascendentes de la nuesa hestoria recién: la Revolución d’Asturies de 1934.


Aquel llevantamientu de mineros y obreros, movíos pol pruyimientu d’un mundu más xustu, marcó para siempres la conciencia social d’esta tierra. Magar la so brevedá y al so desenllaz adversu, aquella revolución álzase inda como la postrera gran revolución social d’Occidente.

David A. Palicio, ye un ilustrador especializáu nel ámbitu editorial y nel diseñu de cartelos promocionales. La so iconografía favorita ta inspirada nos medios de locomoción, nos que la emoción remanez por aciu una técnica depurada y precisa que da llugar a una narrativa d’impecable factura. @davidpalicio.ilustrador


Pela so parte, Leticia Sánchez tresforma la filigrana metálica del castillete nun sublime cantar gregoriano, alzando la estructura de fierro a la categoría de símbolu poéticu y espiritual.@letisaurus

 

@theasturianer
#covermagazine .
#arquitecturaindustrial.
#culturaasturiana
#ilustradoresasturianos

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu