Pue que el nome de Vespa soror nun resulte familiar para la mayoría de los llectores, pero lo cierto ye que trai de cabeza a una parte de los biólogos. Trátase d’una especie d’aviespa xigante d’orixe asiáticu, muncho más agresiva que la Velutina, que dende fai daqué más de diez años ta presente na zona norte del nuesu país. Y agora, sábese qu’entró n’España.
Concretamente, n’Asturies, na zona industrial de los polígonos de Granda, en Siero, onde hasta agora s’atoparon cuatro exemplares.
- Trátase d’una especie invasora, descomanadamente dañible para la bidiversidad. D’entrada, para les abeyes, que les sos truébanos escalen, pero tamién para tolos demás insectos. La espa apigazadura alimenta a los sos bárabos con proteína procedente de los animales más pequenos, que prinden en grandes cantidaes.
- El tamañu ye la principal diferencia ente la Vespa soror y la Velutina.
- La obreres de la primer especie pueden algamar los 35 milímetros de llargor (nel casu de les velutinas nun suelen superar los 25).
- Les reines pueden llegar a midir hasta 46 milímetros de llargu, 14 más que les sos homólogues velutines.
- No que fai a la so apariencia, dambos sexos son tricolores, con árees de color negru a marrón corito, marrón claro y mariellu.
- Son depredadores agresivos y reparóse qu’ataquen los niales de les abeyes, les aviespes y les especies más pequenes de avispones.
- Tamién s’alimenten de mantis, libélules, camparines, saltapraos y pequeños vertebraos como los geckos.
Procedente de China, Tailandia o Vietnam, esta especie fai los sos niales so tierra, y suel atacar cuando se siente amenaciada, lo que fai que sía tamién bien peligrosa para los senderistes o pasiantes. Eso sí: dada la climatoloxía del norte d’España, bien distintu a la de los sos países d’orixe, los espertos consideren que la so adaptación al podría resultar complexa. Asina lo esplicaron un grupu d’investigadores de la Universidá d’Uviéu n’un estudio espublicado na revista científica ‘Ecology and Evolution‘.

