Publicado en Antroxu

Los Sidros, portada de ABC Viaxar

Semos portada nel ABC VIAJAR de güei. El nuesu agradecimientu a

Antroxu yá ta equí. Y ABC Viaxar, con un nuevu númberu que va tar mañana nel quiosco, con ABC. Vamos a Cádiz, a Les Palmes de Gran Canaria, declaráu güei d’Interés Turísticu Internacional, y a los antroxos tradicionales del norte. En portada, los sidros de Valdesoto.

Los personaxes más fantásticos de la España rural
En pequenos pueblos del norte caltienen antroxos con muncha hestoria y unos esllumantes personaxes amazcaraos.

Dalgunos son tan pequenos -a pesar d’ello, consideraos d’Interés Turísticu- que suel haber más espectadores qu’habitantes nel pueblu. Nunca dexaron de celebrase, salvu na pandemia. Con denominaciones distintes (antroido, antroxu, entroido, antroxo…) tienen un remotu orixe, son más o menos sensuales y más o menos multitudinarios. La fiesta va ser mayor que la del añu pasáu, y seguro que menos que la del próximu. L’antroxu sigue creciendo, a pesar de la frenada de la pandemia. Anque toos esfuercense en dicir que los suyos son los meyores, estos seis que se celebren en localidaes con pocos habitantes y siguen siendo bastantes desconocíos destaquen sobremanera pol so interés etnolóxicu. Toos son rurales y tienen muncha hestoria.

Valdesoto, Asturies

De los numberosos sidros qu’antaño participaben nes festividaes ástures güei solo queden los cuatro de Valdesoto, que salen en Pola de Siero, a que’l so conceyu pertenez. Van de blancu, con polaines negres, faxa a la cintura y anchu cintu con campanielles que faen sonar al correr, pañuelu al pescuezu y mázcara que termina en forma de conu afatáu con cintes. Cubren el cuerpu dos pieles d’oveya cosíes y una cola de foín. Valense d’una piértiga de trés metros para dar los sos espectaculares saltos.

Tien 1.900 habitantes. Hai que visitar el palaciu del XVII y el so xardín. Los Sidros y les Comedies de Valdesoto, Siero, fueron declaraos Bien d’Interés Cultural inmaterial en 2019. D

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *