- El País / IMAXE / Imaxe 2 /Integratek
- PDF llibru / VIDEU Min 3:00 / VIDEU
Esisten cuatro celebros: el colloráu, el verde, l’azul y el mariellu.
El celebru coloráu: el celebru de reptil, ye onde ta codificada la supervivencia. Cada vez que la mio zona colorada atalanta que la mio vida cuerre peligru actívase y pónense en marcha conductes que son reflexes. Nun esiste la emoción, nin el pensamientu, nin la execución como daqué consciente.
El celebru verde: ye la parte del celebru emocional, ye onde surden les emociones, pero non onde se regulen. Dientro d’esa zona atopen les amígdales cerebrales, el llugar onde apaez la emoción y llibérase adrenalina y cortisol.
El celebru azul: el celebru de los primates, del pensamientu.
El celebru mariellu: ye’l celebru del homo sapiens sapiens, bien pocu desenvueltu nos neños, y qu’a midida que vamos creciendo va desenvolviéndose y acaba de completase en redol a los 22 años. Allúguense les funciones executives: la capacidá de concentración, inhibición d’impulsos, la planificación, la memoria operativa, la regulación emocional… Esti celebru ye’l que s’apriende.
El celebru ye la torre de control del nuesu cuerpu y de les nueses vides. Encárgase de recibir la información al traviés de los cinco sentíos, procesala de manera consciente o inconsciente y, darréu, emite una conducta, que puede ser más consciente (respuesta) o más inconsciente (reacción). Tolo qu’asocede nel cuerpu pasa pol celebru, síamos conscientes d’ello o non.
El propósito de este cuento es ayudar a los niños y sus familias a conocer mejor cómo funciona su cerebro. Creo que es fundamental que los niños entiendan su desarrollo cerebral. Dado que el cuento está siendo todo un éxito, le encargué a Pedro Valentín-Gamazo del grupo musical Vagavatu que hiciera una canción para que los niños la pudieran bailar y disfrutar, de tal manera que les permitiera seguir aprendiendo sobre su cerebro. Así que ayer en mi podcast publicamos este bonus track con la canción de «Los 4 cerebros de Arantxa» escrita por Pedro y arreglos y producción de Lara Pinilla.

