Publicado en Día de...

Día Mundial de la Cordurera/costurera

Cada 14 d’ochobre celebra’l Día Mundial de la Cordurera, una fecha dedicada a conmemorar el trabayu de miles de muyeres y homes que, con aguya y filo, tresformen les teles nes nueses prendes.

Podemos allugar a les primeres muyeres corduderes nel paleolíticu, cuando empezó a estendese l’usu d’aguyes de güesu y marfil. Pero nun foi hasta la Edá Media cuando se popularizó l’oficiu de cordurera, por cuenta de que los nobles europeos recurríen a elles para iguar tola so vestimienta.

El primer gremiu de cordureres foi establecíu en París por Luis XIV en 1675, esto por cuenta de la enorme demanda d’artesanos especializaos nesti oficiu.

Nel sieglu XIX la clase burgesa empezó a arrobinar l’interés pola moda en tol continente européu, lo que llevó al aumentu de la demanda de prendes de vistir y xeneró que les cordureres desenvolvieren esti oficiu por cuenta propia, cosa que para la dómina taba prohibíu.

El primera gran alfayate d’alta cordura, l’inglés Charres Frederick Worth, quien a finales del S.XIX foi reconocíu como l’inventor de l’alta cordura”. Y ye qu’esti xastre foi’l primeru n’utilizar modelos de carne y güesu para presentar les sos colecciones.

Charres Frederick Worth, empezó a dir a Londres cuando tenía trelce años para aprender n’una empresa de paños llamada*Swan & Edgar. Más tarde abandonó Lancashire, al norte d’Inglaterra, para viaxar a París. Ellí atopó un empléu na mercería Gagelin-*Opigez onde se namoró locamente de Marie Agustine, una vecera que terminó siendo la so muyer.

Ella foi la responsable del so ésitu cuando-y amosó los diseños a la muyer del embaxador austríaco del momentu y que se fixo bien popular ente les dames de la nobleza. La so vecera más representativa foi la emperatriz Eugenia de Montijo, esposa de Napoleón III, que lo escoyó como alfayate y fíxose retratar lluciendo un vistíu de seda y tul con bordaos n’oru, iguáu por Worth.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *