Publicado en Inventos

El nictógrafo: l’inventu de Lewis Carroll para escribir na escuridá

El nictógrafo ye un inventu de Lewis Carroll, el famosu autor d’Alicia nel país de les maravíes y tamién un xeniu de les matemátiques y la lóxica. Consiste n’una tarxeta con una cuadrícula de 16 furacos cuadraos, y un sistema de símbolos que representen un alfabetu propiu. Con esti dispositivu, unu puede escribir rápido na escuridá, ensin necesidá d’encender una lluz, y depués trescribir lo escrito a otru día.


¿Por qué Lewis Carroll inventó’l nictógrafo? Pos porque yera un home bien creativu ya imaxinativu, qu’espertaba mientres la nueche con idees que precisaba anotar darréu. Pero nun-y gustaba tener qu’encender una vela cada vez que quería escribir daqué, porque-y fadiaba la lluz y faía-y perder el suañu. Asina que se-y asocedió esta solución atélite, que-y dexaba afigurar los sos pensamientos ensin atayar el so descansu.

Non solo ye útil para escribir na escuridá, sinón que tamién tien un valor artístico y lúdico. Los símbolos qu’usaba Lewis Carroll son bien guapos y orixinales, y pueden usase pa crear mensaxes secretos, acertixos o xuegos de palabres. Amás, ye una amuesa de la personalidá y el talentu de Lewis Carroll, que combinaba la lliteratura, la matemática y la lóxica d’una forma única y fascinante.

Nota: La imaxe que s’amuesa ye una recreación artística del nictógrafo. Nun se trata d’una fotografía real nin d’una reproducción esacta del orixinal. La imaxe tien fines ilustrativos.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *