Publicado en Día de...

Día Mundial de l’Origami

El 11 de payares conmemora’l “Día Mundial de l’Origami” col fin de celebrar esta espresión artística como un símbolu de paz y amistá nel mundu. L’origami ye l’arte de la papiroflexa d’orixe xaponés que consiste nel plegáu de papel ensin utilizar tisories nin pegamentu, llogrando formes increíbles hasta verdaderes escultures en papel.


Los oríxenes de l’origami remóntense al periodu Heian (794-1183) en Xapón onde les primeres pieces yeren dos figures de camparines: una yera fema y otra machu, emplegabase en bodes sintoístes para representar la unión ente una pareya.

Otru antecedente importante son les creaciones del periodu Kamakura (1183-1333) onde los noshis representaben la bona suerte y yeren un amuleto pa los guerreros.

Tres el periodu Muromachi (1333-1573) l’origami dexa de ser un arte pa la xente de la nobleza y empieza a practicase en tol pueblu xaponés. Les conocencies trespásense conforme avancen les xeneraciones y nueves técniques y figures surdieron énte la evolución de l’origami.

L’origami modernu tal como lo conocemos anguaño n’occidente s’internacionalizó nel sieglu XX gracies a la popularidá del artista Akira Yoshizawa colos sos más de 50,000 pieces d’origami qu’anovaron esti arte.

Güei, la práctica de l’origami convirtiose n’enclín a nivel mundial por cuenta de la facilidá de consiguir los materiales y convertir daqué tan simple como xuna fueya de papel nun oxetu estraordinariu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *