Publicado en Sin categoría

Protexer la biodiversidá marina empieza per caltener el so hábitat


Biodiversidá marina nel Mediterráneu.

Curiar la biodiversidá ye fundamental para caltener l’equilibriu de los ecosistemes y el so caltenimientu. Non solo caltien la riqueza natural, sinón que, ayudando al so caltenimientu, protexemos a nós mesmos.


Los océanos cubren más del 70% de la superficie terrestre y constitúin unu de los ecosistemes más ricos y diversos del planeta. Alluguen millones d’especies, dende les más diminutes bacteries hasta los maxestosos cetáceos, que desempeñen un rol crucial na regulación del clima y la xeneración d’osíxenu. Caúna d’elles tien un papel específicu que contribúi al equilibriu del ecosistema marín. Por casu, los petones de coral, conocíos como los montes tropicales del mar», agospien una enorme diversidá de vida marina y protexen les mariñes de la erosión. Los manglares actúen como criaderos para munches especies de pexes y peneren los contaminantes de l’agua, ente que les praderíes marines absuerben grandes cantidaes de dióxidu de carbonu.

Por nós mesmos. Protexer los océanos non solo ye vital para caltener esti equilibriu, sinón tamién para asegurar un futuru sostenible para toles formes de vida, incluyida la humana. Por casu, ¿sabíes que los cachalotes impacten directamente na minimización del cambéu climáticu?

Txema Brotons, director científicu de l’Asociación Tursiops, revélanos que se calcula que los cachalotes anguaño y a nivel mundial peracaben la mesma biomasa que tola actividá extractiva humana nel mar y son inversores del ciclu de la materia nel mar”. Esto ye, los cachalotes comen en fondura y defecan en superficie, esto ye, inverten el ciclu de la materia, amás pola dieta que tienen escreten enforma fierro, un nutriente importante para la crecedera del fitoplancton (la parte verde del plancton). “L’Amazones tien una importancia brutal, la posidonia tamién, pero lo que más CO2 captura nel mundu son los océanos al traviés del fitoplancton. Polo que los cachalotes afecten directamente a la captura de CO2”, esplícanos Brotons.

Micro arrecifeEstudio de los cetáceos – Semeya: Tursiops.

El cuidu de la biodiversidá marina y los sos ecosistemes yá non solo beneficia a otros seres vivos, que tendría de ser razón abonda por que veláramos por ellos, sinón que, protexendo los océanos tamos protexendo a nós mesmos. Por eso ye importante señalar que, les causes más comunes de mortalidá non natural de los cachalotes son los choques con barcos, siguida de les inxestes por plásticu y la contaminación. En toes elles l’acción del home tien un papel importante.

Nesti sentíu dende Tursiops, una entidá d’investigación marina que tien como misión l’estudiu de los cetáceos y les sos amenaces en Baleares, “tenemos l’oxetivu de faer llegar les propuestes de caltenimientu o de xestión fayadices a los actores que tienen que ver con esi caltenimientu”. Pero más allá de los organismos, esiste un problema d’educación y de desconocimientu na población xeneral. Por casu, ¿sabíes que cuando hai un delfín nel mar créase automáticamente un área marina protexía? Txema Brotons esplícanos que “ye l’espaciu móvil de protección de los cetáceos, pero esa llei, la xente desconozlo dafechu”. Inclusive, otra manera, si daquién columbra un delfín, intenta averase lo máximo posible, lo cual ta totalmente prohibíu.

“Calcúlase que los cachalotes anguaño y a nivel mundial peracaben la mesma biomasa que tola actividá extractiva humana nel mar y son inversores del ciclu de la materia nel mar”. VIDEU

Contaminación acústica. Fálase enforma de la contaminación por plásticos o por arramáu de distintes borrafes a los océanos, pero ¿cómo afecta la contaminación acústica a la biodiversidá marina? Dende la revolución industrial los ruios aumentaron nos océanos provocando desaxustes a toles especies qu’habiten ellí.

Por casu, los cetáceos son animales acústicos a los que’l ruiu afecta a la so capacidá para detectar preses o comunicase. Pero esto tamién impacta nel frayatu del xelu marino árticu. Les actividaes humanes n’alta mar, como la pesca, el tresporte marítimu y les infraestructures, tán provocando que los océanos sían muncho más ruidosos que nunca. Pero Txema Brotons llánzanos un mensaxe optimista: “La contaminación acústica ye la más senciella de les contaminaciones, porque una vegada que dexes de faer ruiu, el ruiu sume”. Y ye que, cola contaminación acústica si tómense midíes, van tener efectu inmediatu, pero sigue habiendo demasiaes coses que faen ruiu. “Les foles faen ruiu, les nubes faen ruiu, l’agua fai ruiu. Pero esos son ruios naturales. El problema ye la cantidá de barcos que provoquen un ruiu continuo qu’alza la so intensidá y enzanca la capacidá de comunicación”.

Cetáceos Grupo de delfines – Semeya: Tursiops.

Pero como apunta Txema “yo siempres encamiento nun treslladar la priesa al mar”. Con ello quier dicir, qu’esisten formes más ecolóxiques de movese que nun contaminen nada y nun faen ruiu: la vela. El problema ye que vivimos nel mundu de “la priesa” y queremos aprovechar el tiempu al máximu y obviamente, los trayectos en vela son más lentos qu’en barcu o llanches. “Tenemos qu’empezar a entender que’l mar nun lu puede soportar tou, nin podemos faer cualesquier cosa nél, que tou tien unes llendes. Toos somos parte de la solución y hasta que toos nun entendamos que toos somos parte de la solución, nun lo vamos consiguir”, indica’l director científicu. Frutu d’esti pensamientu, Tursiops ye una de les entidaes ecoloxistes que se sumó al pactu “30×30” que busca protexer el 30 % de la biodiversidá del planeta antes del 2030.

“La contaminación acústica ye la más senciella de les contaminaciones, porque una vegada que dexes de faer ruiu, el ruiu sume”

Un Oasis Azul pa vivir. L’alcuerdu “30×30” roblose na Conferencia de les Naciones Xuníes sobre la Diversidá Biolóxica (COP15) que tuvo llugar en Montreal (Canadá) el 19 d’avientu de 2022.

Y ye que’l planeta atópase nuna situación crítica y los seres humanos somos responsables de la sesta mayor estinción na hestoria de la Tierra, la primera desque sumieron los dinosaurios. Un informe revela que, nos postreros 500 años, escastáronse 844 especies de plantes y animales y anguaño hai 76.000 especies de plantes y animales en peligru d’estinción.

Ante esti panorama, cualquier acción suma. Por eso, como parte del proyectu #BuenaHuella de Naturgy, Prensa Ibérica quixo pasar a l’acción poniendo’l so granitu enllantando al pie d’Ocean Ecostructures, un micro petón en Port Adriano (Mallorca) col fin de refaer el fondu marín. Con otres instalaciones en condiciones similares, Ocean Ecostructures reparó que al cabu d’un añu detéctense aprosimao 66 especies distintes agospiaes. Un micro petón biomimético mediu al cabu de 1 añu yá ye capaz d’atropar 23KG de biomasa xenerada y prindar 10KG de CO2.

Nel casu del micro petón instaláu en Port Adriano, nestos primeros meses yá se detectaron delles especies bien interesantes a nivel científicu, como especies filtradores qu’ayuden a llimpiar l’agua del puertu como la Ciona robusta. Tamién se reparó la crecedera d’algues que favorecen la captura de*CO2 como ye’l casu del xéneru*Dictyota. O algues como la halopteris que son alimentu pa otros depredadores. Coles mesmes, reparáronse delles especies distintes de peces como’l Serrano (Serranus scriba) o la Oblada (Oblada melanura).

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *