- Fonte: METEORED /
Confírmase qu’a partir del sábadu 7 de payares y, sobremanera, a partir del domingu 8 y para el restu de la selmana, va producise una envernada d’aire ivernizo que va faer baxar les temperatures de forma acusada, dexando nevaes en cotes bien baxes na Península. Adiós anticiclón, hola masa d’aire polar: AEMET anuncia un cambéu na atmósfera a partir del domingu n’España. El desplazamientu del anticiclón de los Azores escontra’l norte va abrir el camín a una masa d’aire polar nel norte.
L’AEMET avisa de la llegada del iviernu na Ponte d’Avientu: fríu, agua y nieve nestes zones Una masa d’aire frío va entrar pel norte de la península Ibérica. El frente va traer un esbarrumbe de les temperatures en bona parte del país. L’iviernu va adelantrase n’España. L’Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET) preve la llegada d’una «masa d’aire frío d’orixe continental» que va dexar un notable descensu de les temperatures, acompañáu d’agües y nevaes.
Va Ser a partir del 7 d’avientu, cuando esti desplazamientu d’aire polar va empezar a averase a Europa occidental, va provocar un descensu de les temperatures, precipitaciones y nevaes que se van acentuar nos próximos díes, incluyendo parte de la Ponte de la Constitución.
A esta primer entrada de masa d’aire ártico y húmeda va siguir otra entrada d’aire polar continental daqué más ensuga cuando’l ramal del remexu polar s’ondule y l’aire frío arrodie entá más Europa occidental, evitando que l’aire xelizo aísllese, enllargando estes condiciones estacionales más fríes de lo normal mientres la selmana viniente.
Anque’l cambéu oficial d’estación nun va llegar hasta’l 21 d’avientu, el fríu va empezar a faese notar nel país a partir d’esta fin de selmana. Asina, dempués d’un empiezu de mes con temperatures más nidies de lo habitual, la Ponte d’Avientu va traer un ambiente propio de «plenu iviernu».
Un frente polar. El motivu ye que los meteorólogos preven qu’una masa d’aire polar entre pel norte de la península Ibérica. El frente va traer xuna baxada de les temperatures en bona parte del país y nieve nos cordales de la metá norte. Anque nun s’espera xuna fola de fríu puramente dicha, los meteorólogos preven xuna baxada significativa de les temperatures, especialmente mientres el domingu y nes Comunidaes Autónomes del norte: Galicia, Asturies, Cantabria, País Vascu, Navarra y La Rioxa. Tamién nos Pirineos.
Y nieve. La nieve podría llegar a distintas áreas del norte peninsular: Pirineos, cordillera Cantábrica, sierra de Madrid y el norte del sistema Ibérico. En ella cordillera Cantábrica y Pirineos, la cota de nieve durante la semana estará en torno a los 1.300-1.600 metros, pero el fin de semana podría bajar hasta 900 o 1.000 metros en la Cantábrica y a los 700 metros en Pirineos, donde los acumulados podrían superar el medio metro.

