Publicado en Alimentos, I.G.P. Denominación, Miel

Identificación Xeográfica Protexía –IGP– Miel d’Asturies

Entrevista a Sandra y Daniel Pertierra Puente, apicultores de Tuña (Tinéu). Los apicultores Sandra y Daniel Pertierra Ponte, titulares de Producciones Apícolas Hermanos Pertierra S. C. en Tuña, conceyu de Tinéu, cunten con un apiario que suma 500 truébanos que’l so rendimientu algamó los 7.000 quilos nel so segundu añu de producción que vienden a la firma familiar Miel de Pertierra.

Amparaos pola Identificación Xeográfica Protexía –IGP– Miel d’Asturies, tamién cunten col distintivu Alimentos del Paraísu nel envase: “bien importante porque nos ayudar a promocionanos”.

¿Por qué’l Miel d’Asturies cunta con sellu IGP? Castañales, carbayos, brezos/uzes, ocalitos, callunas o madroños/yérbados non solo formen parte de la verde y brengosa vexetación asturiana. Tamién son la pieza esencial para llevar a les nueses meses una de los meyores mieles del mundu: el miel d’Asturies. Un miel, que’l so néctar procedente d’estes seis especies monoflorales y trés agrupaciones florales y tres el trabayu natural de les abeyes y el apicultores, llega a los nuesos cielos la boca en forma d’oru duce con sellu asturianu.

Pero nun tamos énte un miel más. El Miel d’Asturies consiguió apocayá la distinción calidable d’Indicación Xeográfica Protexía. Xuna certificación que se suma a la marca d’Alimentos del Paraísu Natural, lo que nos garantiza que tamos énte un productu de la más alta calidá.

Alimentos del Paraísu IGP Miel d’Asturies. El so sabor duce, testura mafosa y esi color turráu de distintes intensidaes son les señales de que tamos énte unu d’esos productos que, yá sía solu o en compañía, ponen la nota duce a cualquier momentu. Y ye que’l miel encandila tantu a los cielos la boca más llambiones, qu’atopen nella la dulzura perfecta pa tastiala sola o en compañía d’otros productos como quesos, yogures o pan; como aquellos qu’opten pol miel como productu natural y alternativu al azucre. En cualquier cosa, el so néctar cautiva a tou aquel que la prueba, una y bones el Miel d’Asturies tien xunas característiques úniques gracies a el nuesu clima, vexetación y el saber faer de los nuesos apicultores.

Y ye que solo nun llugar como Asturies, que’l so ayalga natural forma parte de la idiosincrasia del nuesu paisaxe y la nuesa cultura, y que’l so clima lluviosu non solo determina les condiciones meteorolóxiques, tamién el nuesu oficios, economía y tradiciones; puede danos el meyor néctar d’oru duce. Un oru duce en que la so estraordinaria calidá non solo inflúi la vexetación y el clima asturianu, tamién les práctiques apícolas heredaes de los nuesos ancestros que caltien l’usu del afumador y l’estracción al traviés de la centrifugación o decantación.

Pero, ¿qué criterios tien de cumplir un miel pa cuntar col sellu Miel d’Asturies?

  • Ser producida, procesada y envasada n’Asturies
  • Los apicultores, productores y envasadores tienen de tar inscritos nel rexistru de control de la IGP.
  • Truébanos en desenvolvimientu vertical.
  • El miel nun puede ser pasteurizada. Tien De estrayese por decantación o centrifugado y nun puede ser calecida percima de los 40º.
  • Los apicultores nun van alimentar los sos truébanos nin van aplicar tratamientos mientres les abeyes almacenen el miel.
  • Inspección per parte de la IGP de los truébanos y miel pa garantizar que cumplen colos criterios.
  • Un oru duce de distintes tonalidaes, sabores y testures en función de la flor a la que da orixe.

Asina, la IGP Miel d’Asturies ufiértanos 9 variedaes:

Miel d’Asturies monofloral
Les flores de los árboles más representativos de la nuesa rexón son l’alimentu perfecto por que les abeyes ufiértennos los meyores mieles monoflorales. Frutu del néctar procedente d’una única especie botánica, son los mieles más difíciles de consiguir. Tienen distintos colores, testures, sabores y propiedaes convertir en productos únicos.

La IGP Miel d’Asturies certifica 6 mieles monoflorales:

Miel asturiano d’uz o brezo. Parrotal habitual nel monte asturianu, ye fácilmente reconocible pola so flor blanca, morada o rosácea. Sicasí, esisten más de 600 especies d’uz. Eso sí, el miel d’uz ye fácilmente reconocible pol so color, yá que ye xuna de les más escures, y la so testura desaxeradamente trupa.

Miel asturiano de castañal. Procedente del néctar de la flor de castañal asturiana, tien un color ámbare claro, con tonos acolorataos. En boca, destaca pol so arume floral con notes amaderadas ya intensu sabor duce.

Miel asturiano de carbayu. A diferencia d’otros mieles, el néctar nun venir de les flores del carbayu, sinón de la mielada. Un procesu qu’implica a más insectos yá que ye necesariu qu’éstos piquen les fueyes y la corteza del carbayu pa ufiertar a les abeyes la salvia y secreciones azucaradas. La resultancia ye xuna miel casi negro, bien trupa y con gran concentración de minerales.

Miel asturiano d’ocalitu. Con un sabor duce con matices acedos y notes a madera moyada, el miel d’ocalitu tien un color más claru con llixeros toques verdosos. Ellaborada a partir del néctar de la flor d’ocalitu, contien efectos balsámicos.

Miel asturiano de calluna y miel asturiano de yérbadu (madroño). Quiciabes son los dos mieles menos conocíes. Mientres la primera procede del néctar de la flor d’un tipu d’uz y destaca pol so color marrón, sabor caltriante y la so lenta cristalización; la segunda procede del néctar de les flores d’esti parrotal, pero’l so mayor estrema con otros mieles ye’l so sabor amargoso y la so rápida cristalización.

Miel d’Asturies multiflorales. Frutu del néctar de les flores de delles especies vexetales, caracterizar pola falta de predominiu d’una especie botánica sobro otra. La IGP Miel d’Asturies contempla trés variedaes.

Miel asturiano del monte. Con un color ámbare, sabor llixeramente salao, amargosu, fuerte y persistente, tienen de tener siquier un 70% de néctar de la flor del uz y de la castañal.

Miel asturiano de la mariña. Procedente de la flora de les cuenques y depresiones de los ríos asturianos, ye la meyor representación de la riqueza natural de la nuesa cosa. Asina, tán formaes por polen de: ocalitos, carbayu, sauce, arrosaes, etc. Tien un color más claru, sabor duce con toques acedos y un frescor que recuerda al ocalitu.

Miel asturiano de monte. Al igual que la de carbayu, ye xuna miel mielada procedente de plantes melíferas d’Asturies, tien un color ámbare escuro con tonos negros y tien un sabor llixeramente salao y fuerte y persistentes en boca.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *