Publicado en Sin categoría

Asturies protagoniza una campaña nacional escontra l’acosu escolar a alumnos con autismu

Padres y madres tarden una media d’añu y mediu en saber si’l so fíu sufre acosu. El colexu públicu Poeta Ángel González, d’Uviéu, acoyó esti xueves la presentación de la primer campaña pública escontra l’acosu escolar al alumnáu con trestornu del espectru autista (TEA), promovida pol Ministeriu de Derechos Sociales, Consumu y Axenda 2030, y que se rodó nesti centru del barriu de La Corredoria.

L’estrenu nacional coincide cola celebración del Día Internacional escontra la Violencia y l’Acosu na Escuela, incluyíu’l ciberacosu.

El Real Patronatu sobre Discapacidá, al traviés del Centru Español sobre Trestornu del Espectru del Autismu, impulsó esta novedosa campaña titulada ‘Profe, tenemos que falar’, en collaboración col Gobiernu del Principáu.

Según informó l’Executivu asturianu, va dirixida al profesoráu de tol país y tien como oxetivu ayudar a prevenir y detectar l’acosu que sufren estos estudiantes.

El ministeriu escoyó Asturies pa esti proyectu al tratase de la primer comunidá qu’ellaboró y ta desenvolviendo una estratexa p’ameyorar la inclusión educativa del alumnáu con TEA pal cuatrieniu 2024-2027.

Según informó l’Executivu asturianu, va dirixida al profesoráu de tol país y tien como oxetivu ayudar a prevenir y detectar l’acosu que sufren estos estudiantes.

El ministeriu escoyó Asturies pa esti proyectu al tratase de la primer comunidá qu’ellaboró y ta desenvolviendo una estratexa p’ameyorar la inclusión educativa del alumnáu con TEA pal cuatrieniu 2024-2027.

«Nun toi solo porque quiera»: la hestoria del neñu asturianu con autismu que pon voz a una campaña del Ministeriu contra l’acoso escolar grabada n’Uviéu. Asturies  tien 2.840 alumnos TEA, y envalórase qu’el 12% sufrieron dalgún tipu d’acoso escolar.

Cuando Leandro Fernández, alumnu del Colexu Públicu Poeta Ángel González (Uviéu), baxaba al recréu, lo que más-y dolía ye sentise solo. «Piénsense que ye porque me gusta tar asina, pero a mi gústame tar colos mios amigos», comentó-y un día’l mozu a la so profesora, Belén Reborio. «Creen que soi un vinagreru porque cuando hai enforma ruiu la mio cabeza encher», esplicó-y un día Fernández, diagnosticáu d’autismu a Reborio.

N’España hai 70.000 alumnos con Trestornu del Espectru Autista (TEA). 2.840 n’Asturies. Por eso, el Ministeriu de Derechos Sociales, Consumu y Axenda 2030 llanzó la campaña «Profe, tenemos que falar», la primer iniciativa estatal dirixida a prevenir l’acoso escolar al alumnáu con autismu, que cunta cola collaboración de la Conseyería d’Educación del Principáu d’Asturies y del Centru Español d’Autismu.

Un vídeu que trata de concenciar a los docentes de los avisos que los neños con autismu pueden dar cuando son víctimes d’acoso. La grabación, que foi grabada nel Principáu, tien como protagonistes a Leandro Fernández y Belén Reborio, con una mención especial a la familia del menor.

«Los neños utilicen la palabra autismu de forma peyorativa, para faer dañu», esplica Tatiana Álvarez, la madre del nuevu. «Son persones como les demás, pero cunten como menos ferramientes a la de defendese, por casu, al contestar», rellata. Un fechu que tamién cuntó’l so fíu mientres la presentación: «Munches vegaes, cuando se meten conmigo, el profesores nun tán mirando y cuando-y la devuelvo’, el profe réñeme a mi»

Calcúlase qu’el 12% de los neños con TEA sufrieron dalgún tipu d’acoso nel colexu. Les principales consecuencies son l’aislamientu y l’indefensión que sufren frente a los sos compañeros. La campaña promovida pol Ministeriu ye una forma de concienciación.

Nel actu de presentación, nel colexu uvieín, tuvo presente la conseyera d’Educación, Eva Ledo, quien aseguró que «un 12% d’alumnos que presenten acoso ye oxetu d’atención», y añedió: «Yo creo que tenemos que poner ende un focu importante, porque son alumnos que precisen más refuerzu qu’otros que nun tienen les mesmes ferramientes».

Fízolo acompañada pol director de discapacidá del Gobiernu d’España, Jesús Martín, quien celebró que per primer vegada «los poderes públicos fáense cargu d’una realidá bien doliosa, d’una realidá que nun s’espresa, que ye’l dolor que provoca en neñes y neños autistes la esclusión, la marxinación, y la soledá que produz l’acoso escolar».

Esta iniciativa enmárcase dientro del plan d’acción de la Estratexa del Autismu, dotada con 40 millones d’euros y 32 midíes, «munches d’elles empobinaes al ámbitu educativu», según esplicó’l director. «Tenemos que dar certidumes a esti alumnáu, tenemos que dar certidumes a les families y esta campaña ye una mano tendida a la comunidá educativa por que sepan atender l’acoso escolar que sufre l’alumnáu autista», comentó.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu