Coles mesmes, estimó públicamente “la sensibilidá amosada pol ministeriu” y sorrayó qu’esta midida “corrixe una ausencia y discriminación respective a los artistes que s’espresen n’otros idiomes del Estáu, ya incorpora al asturianu y a los nuesos ceadores al máximu circuitu de reconocimientu lliterariu”.
Dende 2024, el ministeriu yá dexa que les obres en llingües con reconocencia estatutaria, como l’asturianu, apuerten a les ayudes estatales para la creación lliteraria. Estes polítiques ampliáronse a otros programes de sofitu al sector del llibru, la llectura, la traducción, la edición y el cómic, según a la presencia d’autores y obres en feries internacionales.
La conseyería sorraya qu’esta decisión ye coherente colos principios del Plan de Derechos Culturales del Ministeriu, que promueve l’actividá en toles llingües del Estáu y garantiza la so presencia nos espacios de creación y exhibición. El Principáu realizó aportaciones a esti plan, ente elles la igualdá de tratu pa toles llingües con reconocencia estatutaria, que s’incorporaron al documentu final.
El Gobiernu d’Asturies va siguir collaborando col Ministeriu de Cultura nel desenvolvimientu de polítiques qu’impulsen la creación lliteraria n’asturianu y fortalezan l’ecosistema cultural de la comunidá, garantizando tanto los derechos culturales como los llingüísticos.
